زندگی نامه کوتاه شهید مظلوم ملا محمد امین – تقبله الله

شهید باذن الله ملا محمد امین فرزند شهید ملا ولی محمد به‌تاریخ ۱۳۶۳ هجری خورشیدی در قریه ظهران ولسوالی شهرک ولایت غور در یک خانواده‌ی علم‌دوست و مجاهدپرور دیده به جهان گشود. نامبرده در آوان کودکی به سن پنج سالگی لذت تلخ یتیمی را چشیده و پدر بزرگوارش ملا ولی محمد در جهاد در برابر […]

شهید باذن الله ملا محمد امین فرزند شهید ملا ولی محمد به‌تاریخ ۱۳۶۳ هجری خورشیدی در قریه ظهران ولسوالی شهرک ولایت غور در یک خانواده‌ی علم‌دوست و مجاهدپرور دیده به جهان گشود.

نامبرده در آوان کودکی به سن پنج سالگی لذت تلخ یتیمی را چشیده و پدر بزرگوارش ملا ولی محمد در جهاد در برابر نیروهای ملیشه‌یی رژیم کمونیستی به شهادت رسید.

موصوف تعلیمات ابتدایی دینی‌اش را نزد پدرکلانش رئیس باز محمد آموخت و پس از اینکه تحریک اسلامی طالبان آغاز شده بود، جهت فراگیری علوم دینی و مضامین فقه و تفسیر و حدیث به دارالعلوم شهرک رفته و نزد اساتید آن زانوی تلمذ نهاد، و پس از آن غرض ادامه تحصیل به مدرسه دارالعلوم چشت ولایت هرات و مدارس دیگری کشور سفر نمود.

هرگاه لشکر بی‌سروپای متجاوز غربی به رهبری امریکا افغانستان را اشغال کرد و امارت اسلامی عقب نشینی کرد، شهید ملا محمدامین همانند سایر مجاهدین مجبور شد که جهت ادامه تحصیل راه مسافرت را در پیش گیرد. ایشان به کشور همسایه ایران سفر نمودند و روزگار چندی را در آنجا گذراندند.

پس از آنکه مدتی از ایام اشغال گذشت و چریکی‌های فعال امارت اسلامی در نقاط مختلف کشور علیه اشغال‌گران خارجی فعالیت‌های جهادی شان را شروع نمودند، شهید ملا محمدامین نیز در پهلوی پیش‌برد دوره‌ آموزشی هر از گاهی در ولایات مختلف به گروپ‌های کوچک جهادی می‌پیوست و مسئولیت ایمانی و وجدانی خود را در قبال دین و میهن ادا می کرد و به همین منوال درسهایش را نیز به اتمام رسانید و در پهلوی آن شرف حفظ قرآن عظیم الشان را نیز یافت.

شهید ملا محمد امین تقبله الله در سال ۱۳۹۸ هجری شمسی در طی یک عملیات مجاهدین علیه ملیشه‌های اجیر در ولسوالی تیوره از ناحیه دست راستش زخم برداشته بود و می‌خواست جهت تداوی بیشتر سفر نماید، ولی به‌تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲ در ولایت هرات توسط نیروهای ظالم امنیت ملی گرفتار و روانه زندان شد.

حافظ محمد امین مرد شجاع، با اخلاق، سخی و پارسا بود و همیشه چهره‌ی شاد و خندان به‌خود داشت. او پس از گذرندان مدتی در زندان ولایت هرات، در طی یورش مسلحانه‌ی که به‌تاریخ ۸ /۸/ ۱۳۹۹ هجری شمسی از سوی نیروهای ظالم و وحشی رژیم کابل بر اسیران دست بسته، بی‌رحمانه انجام داده بود به سن ۳۶ سالگی با تعداد زیادی از رفقایش مظلومانه جام شیرین شهادت را نوشیدند و به لقاء الله پیوستند. نحسبهم کذلک و الله حسیب.

روحش شاد و یادش ماندگار باد!