رمضان

ماه رمضان، ماه قانون‌‌گذاری اسلامی

رمضان ماه تبدیل قوانین وحشی‌گری و جاهلانه‌ی بشری؛ به قوانین ناب اسلامی می‌باشد. این ماه نزد مسلمان‌ها از ارزش والایی برخوردار است. مودت و مهربانی و دلسوزی و همدردی مسلمان‌ها در این ماه مبارک بیش از پیش شده و در هر گوشه و کنار، تقسیم صدقه‌ها و خیرات‌ها جریان دارد.

دین اسلام برای مسلمان‌ها یک ماهی را از ماه‌های دیگر ارزش ویژه‌ای داده است، ماهی که در آن خیرات و برکات بزرگی نهاده است. در قرآن، کلامِ پاک خداوندمتعال رمضان اینگونه توصیف می‌شود: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ»؛ ماه رمضان؛ ماهى که قرآن در آن نازل شده است. (بقره، ۱۸۵)
ماهی که در آن کلامِ پروردگار ما از آسمان‌ها فرود آمده است، کلامی که در آن هیچ شک و شبهه‌ای نیست، کتابی که جهاد و پیکار مسلمان‌ها و قربانی‌های آنها بخاطر تطبیق هر آیه‌ی آن از بدو تاریخ تا این زمان جاری است. ماه رمضان ماه تبدیل قوانین وحشی‌گری و جاهلانه‌ی بشری؛ به قوانین ناب اسلامی می‌باشد. این ماه نزد مسلمان‌ها از ارزش والایی برخوردار است. مودت و مهربانی و دلسوزی و همدردی مسلمان‌ها در این ماه مبارک بیش از پیش شده و در هر گوشه و کنار، تقسیم صدقه‌ها و خیرات‌ها جریان دارد. یکی از خوبی‌های این ماه این است که حس غم‌خواری و کمک به هم‌نوع در وجود همه بیدار می‌شود، چیزی که سازمان‌های جهانی با کمک‌های هدفمند خود دنبال خاموش کردن آن هستند.
روزها برای راضی‌کردن پروردگار خود تا شب چیزی نمی‌خورند و نمی‌نوشند و شب‌ها با خواندن تروایح و گوش فرا‌دادن کلام خدای خود بیدار می‌مانند. چه بسا افراد زیادی از این امت هستند که سی‌روز این ماه را تا صبح به تلاوت کلام رب خود و نماز و دعا مشغول‌اند. تاریخ این امت، قصه‌های از محبت واقعی را در این ماه به جهانیان به ثبت رسانده است، قصه‌های از شب‌های در دعا و زاری و روزهای در رشادت، دلیری و پیکار با دشنمان خدا، سپری‌کردن شب‌های با تواضع و زجه‌ها و روزهای با بی‌باکی و غرش‌ها در میدان نبرد.
تاریخ این امت هیچ‌گاه از این قصه‌ها خالی نخواهد ماند، ماه‌های رمضان گذشته، شیران امارت‌اسلامی بودند که با زبان روزه در مقابل آمریکا پایمردی کردند و در این ماه رمضان، مردم غزه و شیرهای حماس در مقابل خوک‌صفتان تاریخ ایستادگی می‌کنند و افسانه‌ها عشق را در قالب نمایش‌های واقعیِ محبت به جهانیان نشان می‌دهند.
در این ماه دعا تاثیر عجیبی دارد و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم دعا وقت افطاری را دعای مقبول توصیف کرده است؛ پس جا دارد در این ماه برادران‌مان در غزه را از دعا فراموش نکنیم. پیروزی نزدیک است و سرانجام نبرد از آن مسلمان‌ها خواهد بود.