گفتمان راه حل اساسی است

چند روز است که هیئتی از کشور همسایهٔ ایران با مسئولین بلندپایهٔ کشورمان دیدار و گفتگو دارند. این هیئت بلندپایه در سلسله ملاقات‌های خود، امروز با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا دیدار و گفتگو کردند.   این در حالی‌ست که چندی قبل، وزارت امور خارجه از بازدید هیئتی ایرانی از ایستگاه دهراوود و بند […]

چند روز است که هیئتی از کشور همسایهٔ ایران با مسئولین بلندپایهٔ کشورمان دیدار و گفتگو دارند.

این هیئت بلندپایه در سلسله ملاقات‌های خود، امروز با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا دیدار و گفتگو کردند.

 

این در حالی‌ست که چندی قبل، وزارت امور خارجه از بازدید هیئتی ایرانی از ایستگاه دهراوود و بند کمال‌خان خبر داد.

 

امارت اسلامی افغانستان همواره نشان داده که خواهان صلح، آرامش و روابط مثبت با کشورهای منطقه و خصوصا کشورهای همسایه است و متعهد به همهٔ تعهدات میان دو کشور بوده و اگر شرایط لازم برای اجرای تعهدات وجود داشته باشد، حتما از طرف امارت اسلامی اجرا خواهند شد.

 

امارت اسلامی هم به هیئت بلندپایه‌ای که به افغانستان سفر کرده، اطمینان داده است که متعهد به تعهدات خود خواهد بود و خواهان روابط حسنه است و هم قبلا بارها این را بیان داشته و عملا ثابت کرده است.

 

سفر اخیر دو هیئت ایرانی نشان می‌دهد که مقامات کشور ایران بجای برجسته‌کردن مسائلی اختلافی، باید همانند امارت اسلامی به گفتمان روی بیاورند، تا رسانه‌ها و روزنامه‌ها نیز به تبعیت از آن‌ها، دیالوگ و گفتمان را تبلیغ کنند و از تبلیغ مسائلی حساس و خلاف روحیه وحدت اسلامی اجتناب ورزند.