رمضان ماه خلوت با خدا گرامی باد

ابو صهیب حقانی تا چشم به هم زدیم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هم رسید ماه عبادت و تقوای و خداترسی. ماه رجوع به خدا و بندگی، ماه مهربانی و سخاوت، ماه بخشش و رحمت، ماه عاجزی و شکستگی به درگاه خالق حقیقی، ماه وارستن از مخلوق و پیوستن به خالق، ماه نیایش با ذات حق، […]

ابو صهیب حقانی

تا چشم به هم زدیم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هم رسید ماه عبادت و تقوای و خداترسی. ماه رجوع به خدا و بندگی، ماه مهربانی و سخاوت، ماه بخشش و رحمت، ماه عاجزی و شکستگی به درگاه خالق حقیقی، ماه وارستن از مخلوق و پیوستن به خالق، ماه نیایش با ذات حق، ماه دعاء، سجده و عبادت، ماه قیام و تلاوت، و ماه نیکی و اخلاق.

رمضان ماه صیقل دادن قلوب است قلوبی که ممکن در اثر گناهان دانسته یا ندانسته در مدت ۱۱ ماه گرد گرفته باشند، غبارآلود گشته و یاد خالق هستی را کما حقه از خاطر فراموش کرده باشند؛ اما این ماه خوب خدا انسان‌ها را از زمین به سماء عروج داده و دلهای شکسته، غافل و نومید دوباره در پرتو رحمت‌های این ماه، منور شده و صفا و صیقل می‌گردند.
این ماه مبارک را از همان لحظات اولیه، در تمام شب‌ها و روزهایش باید با یاد و نام خدا پرنور و پرفیض کرد، لحضات میمونش را با ذکر و تلاوت قرآن شریف قیمتی کرد، با بذل و بخشش، صدقه و خیرات مهربانی و انسانیت را افزود، و با گفته‌های نیک که محتوای یاد خدا، آخرت، عبادت و بندگی داشته باشد مزین نمود.

یقینا بندگان خوب خدا، قدرشناس ثانیه ثانیه‌های این ماه شریف خواهند بود، لحظه‌ای از لحظات این ماه مبارک را در غفلت و بی‌یاد خدا سپری نخواهند کرد؛ چون طبق روایات زیاد در این ماه هر عمل نیک هفتاد برابر حساب می‌شود کیست که اهل معامله باشد و این معاملهٔ پر سود را از دست بدهد؟ کیست که نخواهد یک عمل نیک‌اش هفتاد چند حساب شود و آن بر افزایش اعمال نیک‌اش در این‌ ماه نیفزاید؟

خوبی خیلی خوب است اما در این ماه خیلی خیلی خوب‌تر، نماز‌های نافله، صدقات و خیرات، عبادات جانی و مالی، تحرکات دینی و شرعی خیلی خوب‌اند اما در این ماه مبارک، از آنجا که چندین برابر می‌شود خیلی خیلی خوب‌تر و مناسب‌تر است، اهل خیر لحظه لحظه‌ای این ماه را مغتنم شمرده و سعی خواهد ورزید که هر چه بهتر و هر آنچه که بهتر بنده را به خدایش مقرب می‌سازد در این ماه انجام داده و سعی در افزایش اعمال خیر داشته باشد.

از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه مساوات و همدردی مسلمانان با سایرین است و از آنجا که از قضای روزگار این روزها اکثر مردم دنیا و حتی مسلمانان با بیماری کرونا دست به گریبان است و از خاطر این بیماری بازارها بند بوده و کار و بارها معطل و تعطیل گشته است و ملت فقیر ما بیش از هر زمان در تنگنای مشکلات اقتصادی قرار دارد خیلی خوب است که آنها که الله متعال در حق‌شان لطف نموده و ثروت و دارایی داده است بیش از پیش مسلمانان فقیر و نیازمند را مورد تفقد و دلجویی قرار بدهند.

محبت و انسانیت خویش را به خاطر این ماه چند برابر کرده و مسلمانان تهی‌دست و نیازمند را یاری برسانند اهل خیر شوند یا به اهل خیر انگیزه اعمال خیر بیشتر بدهند، به آحاد ملت نیازمند همکاری داشته و بالخصوص فرزندان رشید مجاهد را که با سر و جان در خط اول جنگ با متجاوزین و بقایای اجیرشان قرار دارند را فوق‌العاده همکاری نموده تا سبب چند برابر شدن اعمال نیک‌شان در این ماه پر فیض شوند.

نیز همه دست به دعا باشند که خداوند متعال همانگونه که تا حالا امت مسلمه را از بلایای زمینی و آفات آسمانی صیانت کرده هنوز هم خداوند متعال تمام مسلمانان را در چهار گوشهٔ دنیا از مصیبت‌های موجود حفاظت فرموده و ذات حق خود مراقب بنده‌های مسلمان خود باشد و آنها را به فضل و کرم خود از هر نوع شر و مکری وقایه و حفاظت فرماید.

مثل همیشه برای یکایک ملت مسلمان خود آرزوی رمضان پر فیض و برکت را از رب منان استدعا کرده و از حق‌تعالی عاجزانه مسئلت می‌کنیم که ما را در این ماه مبارک توفیق روزافزون اعمال خیر نصیب کند و این ماه را در حالی بر ما سپری کند که تمام طاعات و عبادات شکسته ما را به فضل و کرم خود مورد قبولی قرار دهد.
به امید قبولی طاعات و عبادات کافه مسلمانان