تحلیل

به دشمنان مجال تفرقه‌افکنی داده نخواهد شد!

در این چند روز گذشته شاهد نفاق‌افکنی و کاشت بذر تعصب در میان ملت شرافت‌مند افغانستان از سوی شبکه‌های مخرب و دین‌ستیز غرب‌زده بوده‌ایم. دشمنان در کمین این هستند تا حوادثی را که به وقوع می‌پیوندند، خیلی بزرگ کرده و از کاه، کوه ساخته و به خورد ملت‌ها دهند. در قضایای اخیر حقوقی و شرعی […]

در این چند روز گذشته شاهد نفاق‌افکنی و کاشت بذر تعصب در میان ملت شرافت‌مند افغانستان از سوی شبکه‌های مخرب و دین‌ستیز غرب‌زده بوده‌ایم. دشمنان در کمین این هستند تا حوادثی را که به وقوع می‌پیوندند، خیلی بزرگ کرده و از کاه، کوه ساخته و به خورد ملت‌ها دهند.

در قضایای اخیر حقوقی و شرعی که امارت اسلامی برای تطبیق آن بدون تبعیض و تفکیک منطقه‌ای، آستین همت بلند زده است، متاسفانه عده‌ای از شهروندان، با تأثر از نفاق‌افکنی دشمنان، دست به تظاهرات زده، و خواهان برهم‌زدن پروسهٔ تخریب کوکنار شده‌اند. ایشان رنگ و بوی قومی و نژادی را وسط کشیده، و آن را دست‌آویزی برای خود قرار دادند؛ اما الحمدلله امارت اسلامی وارد عمل شده، و برای آرام‌کردن اوضاع آن منظقه، و تفکیک حقایق از شایعات، هیئتی را به رهبری لوی درستیز، قاری فصیح‌الدین فطرت -حفظه‌الله- گماشت، تا قضیه را به طول کامل شنیده و به ریاست‌الوزراء تقدیم کند. این خود عزم قاطع امارت اسلامی برای تخریب کوکنار و جزم آن برای زدودن مسایل قومی و منطقه‌ای را از کشور ثابت می‌سازد.

دشمنان ملت افغان و این خاک بدانند، چنان‌که پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وسلم-با این تعصب‌هایی که رنگ و بوی جاهلیت را به همراه دارند، با تمام نیرو و بدون کدام سازش مبارز نمود، امارت اسلامی نیز، به هیچ‌عنوان، به افراد مخرب و تفرقه‌افکن، اجازه نخواهد داد تا با دست‌انداختن به دامان تعصبات قومی، زبانی‌ و نژادی شیرازهٔ اتحاد این ملت را دریده و از ببین ببرد؛ زیرا آیین جهانی و ملت واحد با تعصبات، دوام نمی‌آورد.

منابع و سرچشمه‌‌های شریعت اسلامی پُر‌ از انکار تعصب و زشت‌جلوه‌دادن این شجرهٔ خبیثه هستند.

جنگ‌سالاران که هنوز در صدد مکیدن خون این ملت هستند، با این بهانه‌ها می‌خواهند دوباره مردم شریف افغانستان را چوب سوخت خواهشات نفسانی خود قرار بدهند؛ ولی الحمدلله حاکمان دل‌سوز این ملت به هیچ‌کس اجازه نخواهند داد که بیشتر از این آبرو و حیثیت این‌ ملت را به تاراج برده و فدای منافع شخصی خود نمایند.