تصفیه مناطق بدون جنگ؛ یک تاکتیک مسالمت‌آمیز

سخن‌روز: در نتیجه پیشروی‌های اخیر مجاهدین در برابر اداره مزدور کابل، ولسوالی‌ها و مناطق بی‌شماری در کنترول مجاهدین درآمده است و روند پیشروی‌ها هنوز دوام دارد. با فتح این مناطق؛ بر علاوه از اینکه اکثریت قاطع خاک افغانستان در کنترول امارت اسلامی درآمد، هزاران تن عساکر و منسوبین نظامی اداره کابل نیز با مجاهدین یکجا […]

سخن‌روز:

در نتیجه پیشروی‌های اخیر مجاهدین در برابر اداره مزدور کابل، ولسوالی‌ها و مناطق بی‌شماری در کنترول مجاهدین درآمده است و روند پیشروی‌ها هنوز دوام دارد.
با فتح این مناطق؛ بر علاوه از اینکه اکثریت قاطع خاک افغانستان در کنترول امارت اسلامی درآمد، هزاران تن عساکر و منسوبین نظامی اداره کابل نیز با مجاهدین یکجا شدند.
تسلیمی تعداد زیادی از عساکر بدون جنگ؛ بر علاوه از اینکه اداره کابل را از مقدار بزرگ نیروی بشری تجرید می‌کند، برای خود تسلیم شونده‌گان یک گامی‌ست که سبب نجات زندگی شان می‌شود.
همچنان این تسلیمی‌های بدون جنگ، که تسلیمی وسایط و امکانات زیاد نظامی را نیز با خود همراه دارد، نشان‌دهنده‌ی باور خوب آن‌ها بر مجاهدین است.
مجاهدین امارت اسلامی نیز همه توان خود را به خرج می‌دهند تا نیروها و منسوبان نظامی اداره کابل را به گونه‌ی از صف مزدور جدا و با خود یکجا کند که هیچگونه تلفاتی رخ ندهد.
اداره کابل به‌حیث ابزار باقی‌مانده‌ی استعمار در افغانستان هیچگونه مشروعیت ندارد، حتی خارجی‌های که پول و امکانات گزافی را برای ایجاد و نگه‌داری این اداره به خرج دادند نیز از اداره فاسد نا امید و بیزار شده اند.
ما دیدیم که به شمول بگرام در آن مناطق که اشغالگران خارجی مستقر بودند، در حالی بیرون شدند که به مقامات اداره کابل در مورد خروج خود، یک اطلاع عادی هم ندادند.
بنابراین نیروهای باقی‌مانده در صفوف اداره کابل و همه منسوبین آن اداره، باید با استفاده از عفو و تعامل نیک اخلاقی مجاهدین جان خود را نجات دهند و با مجاهدین یکجا شوند. این کار، سبب نجات شان در دنیا و رهایی از گرفت خداوندی در آخرت می‌گردد.