عطاءنور بر قدمهای جنرال دوستم

در منطقهء پنج ولسوالی کشندی ولایت بلخ ملیشه های عطاء نور در جریان عملیات بر خانه ها و اماکن مسکونی مردمان ملکی حمله کرده و بعد از تلاشی، دار و ندار باشندگان را چور کرده اند، ملیشه ها همچنین مردم را لت و کوب کرده و هفت (۷) را به شهادت رسانده اند و دو […]

در منطقهء پنج ولسوالی کشندی ولایت بلخ ملیشه های عطاء نور در جریان عملیات بر خانه ها و اماکن مسکونی مردمان ملکی حمله کرده و بعد از تلاشی، دار و ندار باشندگان را چور کرده اند، ملیشه ها همچنین مردم را لت و کوب کرده و هفت (۷) را به شهادت رسانده اند و دو حولی را آتش زده اند.

عطاء نور علاوه بر اعتراف در مورد رویداد مذکور، سوزاندن خانه های مردم را قهرمانی خود دانسته و افراد مسلح خود را تشویق کرده است که وحشت های بیشتر اینچنینی انجام دهند.

در بسیاری از مناطق کشور نیروها و قومندانان جنگسالار رژیم رفتار وحشی و ظالمانه ای را در مقابل مردم دارند، که چندی پیش نیز در همسایگی مزار بلخ یعنی در ولایت جوزجان نیز ملیشه های گلم جمع جنرال دوستم نیز در جریان چور و دزدی که به اصطلاح خود انرا عملیات می گویند، خانه های مردم را تلاشی کرده ، اموال و اجناس قیمتی را دزدیدند و مردم را شکنجه و لت و کوب کردند، تعدادی را شهید کرده و عده ای را دستگیر و زندانی کردند ، پس از ان دوستم رو بسوی فاریاب کرده و در آنجا نیز جنایات مشابه ای را تکرار کرد.

 

ماه گذشته نیز در عملیات های ماه گذشته در منطقهء دندغوری و دند شهاب الدین دها هزار تن از خانواده ها مجبور به ترک خانه و کاشانهء خود شدند، بر اساس گفته های بزرگان و متنفذین قومی در جریان عملیات مذکوردر ولایت بغلان حداقل هزار تن از مرمان ملکی به شهادت رسیده و زخمی شده اند، صدها خانواده، مسجد و دوکان ها تخریب شده اند و دیگر مناطق مسکونی باشندگان نیز تخریب گردیده اند.

به نظر میرسد که حکومت دوسره بطور سیستماتیک مردم را شکنجه می کند، به شهادت میرساند، زندانی می کند، خانه و کاشانهء شان را تخریب می کند و به ترک منطقه مجبور می کند، تا بتوانند از این طریق بر طالبان فشار بیاورند که منطقه را به حکومت واگذار کند، یک نمونهء واضح از این نوع رفتار و برخورد عملیات بغلان است که نیروهای حکومتی عملاً مناطق مسکونی و ملکی را هدف قرار داده و میخواستند از این طریق مردم را به شورش بر علیه طالبان وادار کند، اما آنها نمی دانند که مردم هیچگاهی کسانی را که خانه های انها را تخریب کرده، زنان و اطفال انها ار می کُشند، نمی بخشند.

 

با آمدن حکومت مشترک از یکسو بر عملیات های شبانهء اشغالگران افزوده شده است و از سوی دیگر نیروهای داخلی نیز از حملات ثقیله، چاپه ها و بمباران های کورکورانه استفاده می کنند که زیان و تلفات مستقیم به ملت وارد می کند.

سیاسیون و افراد مسلح حکومت مشترک نباید فکر کنند که هر نوع بازی را با مردم انجام دهند، میتوانند . خداوند متعال انتقام این ملت مظلوم را از آنان می گیرد، و در دنیا شرمنده گردیده و در آخرت نیز عذاب دردناکی نصیب شان خواهد شد.

 

دیگر اینکه ملت افغان آن ملت با شهامت و غیوری است که بسیاری از مستکبرین تجاوزگر جهان را شکست داده اند، و انتقام خود را گرفته اند، بناءً مقامات حکومت مشترک که دست هایشان به خون ملت آغشته است، باید منتظر زمان انتقام ملت نیز باشند.

آزار، آه و فغان ملت مظلوم افغان و طوفان خون و اشک این ملت غیور ساختمان های آسمان خراش این مقامات ظالم مثل عطاء نور، دوستم، رازق، غنی و عبدالله و …. را سرنگون و ویران خواهد کرد و این جابران به گودال ذلت و عذاب خواهند افتاد.