جنایت جنگی، از نگاه پروفیسور آمریکایی!

پروفیسور کیون بارت(Professor Kevin Barrett) یک سفید پوست ۵۷ سالهء آمریکایی است که در شهر میدیسون  زندگی می کند و در پوهنتو های سان فرانسیسکو(San Francisco) و میدیسون (Madison) یک استاد برجسته و لیکچرار است. نامبرده در غرب به حقیقت گوئی و بیانیه های آزاد خود شهرت یافته است، اما شهرتش زمانی به اوج رسید […]

پروفیسور کیون بارت(Professor Kevin Barrett) یک سفید پوست ۵۷ سالهء آمریکایی است که در شهر میدیسون  زندگی می کند و در پوهنتو های سان فرانسیسکو(San Francisco) و میدیسون (Madison) یک استاد برجسته و لیکچرار است. نامبرده در غرب به حقیقت گوئی و بیانیه های آزاد خود شهرت یافته است، اما شهرتش زمانی به اوج رسید که کتابی تحت نام جهاد راستین (Truth Jihad) را نوشته و چاپ نمود.

نامبرده همیشه دربارهء موضوعاتی لیکچر میدهد که چرا غرب در مقابل جهان اسلام و مسلمانان از بی عدالتی و بی انصافی کار می گیرد…؟!

چندی قبل طارق مهنّا (Tarek Mehanna  ) یک آمریکایی مصری الاصل سی ساله در آمریکا به اتهام ارتباط با القاعده دستگیر و به ۱۷ سال حبس محکوم گردید. او به قاضی یک نامهء باز نوشته و در آن در کنار سخنان رُک و پوست کنده در مورد قضیهء افغانستان نیز اظهار نظر کرد، این قاضی که جورج ای او تول (George A. O’Toole) نام دارد در آمریکا به تعصب و قصاوت شهرت دارد.

به سخنان و اتهامات بسیار معمولی به افراد سزای اعدام و حبس ابد میدهد، که توصیه های مرتبط با تروریزم داشته باشند، طارق مهنا را تنها بخاطر اینکه یک کتاب منسوب به القاعده را از زبان عربی به زبان انگلیسی ترجمه کرده بود، ۱۷ سال حبس محکوم کرد. ما در این نگارش کوتاه بعضی از نقاط نوشته های او را برای معلومات نقل قول می کنیم:

پروفیسور کیون برت می نویسد:

محترم جارج و همه!

شخصی که شما او را (طارق مهنا) مجرم شمرده و محکوم نموده اید، من میخواهم که در انتخابات آتی به او رای بدهم.

و از تو نیز میخواهم به کدام جرمی که به او سزاء داده اید من را نیز محکوم نمائید، من علی اعلان می گویم که او هیچگاه مجرم نیست، او صدای حق خود را بلند کرده است، من آشکارا مسئولیت تمام آن سخنان را می پذیرم، سخنانی که شما بر مبنای آن او را مجرم دانسته و محکوم نموده اید، من با همهء سخنان او اتفاق نظر دارم.

 

طارق مهنا که کدام کتاب را ترجمه کرده است، این که جرم نیست، او فقط از مردم خواسته است که در مقابل مجرمین جنگی بایستند، مجرمینی که بر وطن و سرزمین آنان تجاوز کرده اند.

لهذا اگر به من اجازه بدهید در مقابل شما آشکارا اعتراف می کنم، که من ارتکاب این جرم را به دوش می گیرم، علاوتاً از تمام انسان ها میخواهم که بر خلاف مجرمین بزرگ به قیمت سر و جان خود بایستند.

 

من خاصتاً از تمام باشندگان و مردم افغانستان تاکیداً میخواهم که بر ضد مجرمین جنگی سلاح بلند کرده و کسانی که بر سرزمین آنان تجاوز کرده اند و یا در این اشغال و تجاوز کمک کرده اند را به دیدهء دشمن نگریسته و در مقابل انان برخیزند.

مردم افغانستان باید از هر وسیلهء ممکن استفاده کرده و این مجرمین را گرفتار کنند و اگر گرفتار کرده نمیتوانند بشمول سلاح کشتار جمعی از هیچ چیزی روی گردان نشوند و در مقابل تجاوزگران بجنگند و آنها را بزور از کشور و سرزمین خود بیرون کنند.

من به همهء آن مردم این مشوره میدهم که بر سرزمین و حقوق انان تجاوز شده است، اگر کسی بر آمریکا تجاوز کند بر او حمله کنید و من به ملت آمریکا نیز اینگونه مشوره میدهم و خودم نیز چنین خواهم کرد.

 

قاضی صیب! جورج اِوتول !

حقیقت اینست که بر آمریکا پیش از اینها نیز صهیونیست ها قبضه دارند، لازم است که آمریکایی ها قبلاً سلاح بلند کرده و خودشان را از سلطهء صهیونییزم آزاد می کردند.

جناب جج صیب!

با این مجازات شما شاید به قانون آمریکا بی احترامی نموده اید، این جرمی که شما بر بنیاد ترجمهء کتاب به او داده اید ؟ شاید نیز شما بخاطر این او را محکوم کرده باشید که به سوریه رفته و خود را از وضعیت مسلمانان باخبر نموده باشد؟

همانگونه که شما نیز میدانید جناب قاضی صیب جورج اوتول …!

من خودم چندین بار به این هدف به بسیاری از کشورهای اسلامی و دیگر کشورها رفته ام، مراکش، گواتیمالا، کانادا، فرانسه، ترکیه و بسیاری کشورهای دیگر و من به این خاطر رفته ام که ببینم و خود را آگاه سازم که مردم چگونه در آنجا بر آزادی، حریت و حقوق مردم تجاوز شده و آنها چگونه از خود دفاع می کنند؟

من که به کدام مناطق و سرزمین ها رفته ام و در آنجا با مردم ملاقات داشته ام، به آنها واضح و صراحتاً گفته ام که بر اساس قوانین بین الملل مردم زیر سلطه و تجاوز نه تنها حق دارند که برای حصول آزادی خود مبارزه کنند، بلکه بر آنها فرض است که در مقابل تجاوزگران برخیزند.

این سخن را در خطابیه ای به آن نشست عظیمی که در ترکیه در تابستان سال گذشته دایر شده بود، نیز گفتم و درآن مجلس یک افسر ترکی نیز حضور داشت که هم منصب دایریکتر ایف بی آی بود.

بدون شک قانون بین الملل نیز این سخنان را تائید می کند که تجاوز و اشغال بدترین جنایت جنگی است و ایستادن در مقابل آن عیناً به معنای عملی کردن قانون است.

 

جناب جج صیب ! اگر به حقیقت بنگریم ، طارق مهنا مجرم نیست، او مطابق با قوانین بین الملل قدم برداشته است و بر خلاف ظلم صدایش را بلند کرده است، مردم را به دفاع از حقوق و ازادی دعوت کرده است، در اصل مجرم خودتان هستید! شما مرتکب جرمی بزرگ شده اید که او را مجرم و محکوم نموده اید، من دوباره تکرار می کنم که تجاوز بر آزادی و سرزمین دیگران در نوع خود بدترین جنایت جنگی است.

در نگارشات طولانی پروفیسور داکتر کیون برت، سخنان فراوانی نوشته شده است که من فقط بخشی از آن که لازم میدانستم را در اینجا برایتان نقل قول کردم، این پروفیسور آمریکایی که دوکترای حقوق بین الملل دارد، آشکارا می گوید که بر اساس قوانین بین الملل تجاوز آمریکا بر افغانستان یک جنایت جنگی است، تجاوزگران جنایتکار هستند و کسانی که با جنایتکاران کمک و همکاری می کنند، مرتکبین جرائم جنگی هستند. لازم است که در مقابل تجاوزگران از هر نوع وسیله و سلاح موجود استفاده شود، این نه تنها حق مردم افغانستان است، بلکه بر آنان محتوم است که برای حصول آزادی و دفاع از حقوق خود آرام ننشینند!