جنایات جنگی (نومبر)

بتاریخ ۲ ماه نومبر نیروهای اشغالگر و عساکر داخلی مشترکاً بر مناطق بز قندهاری، پل الچین و حضرت سلطان چاپه زده و پس از آن منطقه را بمباران کردند که در مجموع ۶۰ تن از هموطنان ملکی به شهادت رسیده و تعداد کثیری زخمی شدند، در جریان این بمباردمان بیش از پنجاه باب منزل تخریب […]

بتاریخ ۲ ماه نومبر نیروهای اشغالگر و عساکر داخلی مشترکاً بر مناطق بز قندهاری، پل الچین و حضرت سلطان چاپه زده و پس از آن منطقه را بمباران کردند که در مجموع ۶۰ تن از هموطنان ملکی به شهادت رسیده و تعداد کثیری زخمی شدند، در جریان این بمباردمان بیش از پنجاه باب منزل تخریب و زیان مالی سنگینی به مردمان ملکی وارد گردید.
بتاریخ ۳ نومبر در منطقه قلعه کوسه ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب در جریان انداخت های هاوان عساکر داخلی بر مناطق مسکونی ۲۳ تن مردم ملکی به شهادت رسیده و ۶ تن دیگر زخمی شدند. براساس گفته های مردم منطقه این حمله بر مراسم عروسی صورت گرفته است که تمام قربانیان رویداد باشندگان ملکی منطقه هستند.

بتاریخ ۴ نومبر در منطقه نوکرخیل ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار عساکر داخلی در هنگام چاپه عساکر داخلی ۵ تن از باشندگان ملکی شهید و ۵ تن دیگر زخمی شدند.
بتاریخ ۶ نومبر در ولسوالی یوسف خیل ولایت پکتیکا عساکر داخلی بر یک موتر ملکی اتش گشودند که در نتیجه دو کودک زخمی شدند.
بتاریخ ۸ نومبر عساکر داخلی در منطقه اوراین ولسوالی شیندند ولایت هرات در جریان حملات توپخانه ای و بمباران سه فرد ملکی شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند.
بتاریخ ۱۱ نومبر در قریهء سمانزو ولسوالی واغز ولایت غزنی در حملهء عساکر داخلی یک زن به شهادت رسید.
بتاریخ ۱۱نومبر در منطقهء مارکو ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار عساکر داخلی بر مردمان ملکی در منطقه اتش گشودند که منجر به شهادت ۳ تن و زخمی شدن ۲ زن دیگر گردید.
بتاریخ ۱۳ نومبر عساکر داخلی در قریه شینکی ولسوالی شلگر ولایت غزنی یک فرد ملکی را شهید و دو کودک را زخمی کردند.
بتاریخ ۱۹ نومبر در حملهء هیلی کوپتر عساکر داخلی بر منطقهء جبون داگ ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان یک زن شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.
بتاریخ ۲۲ نومبر در انداخت هاوان عساکر داخلی مستقر در ولسوالی بر قریهء بجگل ولسوالی دوآب ولایت نورستان ۳ زه و یک کودک زخمی شدند.
بتاریخ ۲۵ نومبر در منطقهء قلعه صافی ولایت مهترلام مرکز ولایت لغمان در جریان انداخت هاوان عساکر داخلی یک زن به شهادت رسیده و ۴ تن دیگر زخمی شدند.
بتاریخ ۲۸ نومبر در منطقهء وریی ولسوالی فراه رود ولایت فراه عساکر داخلی بر یک مراسم جنازه حمله کردند، یکتن را به شهادت رسانده و ده تن دیگر را زخمی کردند. همچنین عساکر مذکور پنج تن از باشندگان منطقه را دستگیر و بعداً از میان آنان ۳ تن را در نتیجهء شدت شکنجه به شهادت رساندند.
بتاریخ ۲۹ نومبر ملیشه های اربکی در منطقهء خان کورو ولسوالی شاجوی ولایت زابل یک نوجوان پانزده ساله بنام نادرخان ولد محمد جان را به شهادت رساندند.
ماخذها: (رادیوی بی بی سی، ازادی، آژانس اسلامی افغان، پژواک، ویب سایت های خبریال، لر و بر، نن تکی اسیا و بینوا)