جنایات جنگی (اگست)

بتاریخ ۵ اگست ۲۰۱۷ میلادی در قریه سرحوضه ولسوالی سرحوضه ولایت پکتیکا عساکر داخلی بر باشندگان ملکی فیر کردند که در نتیجه ۵ از هموطنان ملکی شهید و زخمی شدند. بتاریخ ۷ آگست در مربوطات ولسوالی شیندند ولایت هرات عساکر داخلی ۲ فرد ملکی را شهید کردند. بتاریخ ۸ اگست در منطقه ممبلی ولسوالی خوگیانی […]

بتاریخ ۵ اگست ۲۰۱۷ میلادی در قریه سرحوضه ولسوالی سرحوضه ولایت پکتیکا عساکر داخلی بر باشندگان ملکی فیر کردند که در نتیجه ۵ از هموطنان ملکی شهید و زخمی شدند.

بتاریخ ۷ آگست در مربوطات ولسوالی شیندند ولایت هرات عساکر داخلی ۲ فرد ملکی را شهید کردند.

بتاریخ ۸ اگست در منطقه ممبلی ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار اشغالگران خارجی به همکاری عساکر داخلی چاپه زدند که ۲ فرد ملکی را زخمی و ۱ تن دیگر را شهید کردند.

بتاریخ ۱۰ اگست  اشغالگران خارجی منطقه پایین سیمه از مربوطات ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار را بمباران کردند که ۱۶ تن از هموطنان ملکی شهید شدند. سازولی شینواری ولسوال هسکه مینه نیز با تائید رویداد افزود که نیروهای هوایی خارجی یک ملکی باشندگان ملکی که ۸ تن در آن سوار بودند را هدف قرار دادند که همراه با ۸ تن از عابرین پیاده نیز شهید شدند.

بتاریخ ۱۱ اگست در منطقه تورته عطا ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب عساکر داخلی بر ساحه ملکی انداخت های توپ دیسی انجام دادند که ۲ کودک و ۲ زن شهید و ۳ فرد ملکی دیگر زخمی شدند .

بتاریخ ۱۱ اگست نیروهای داخلی بر ساحه مومن اباد در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز بمبار ی کردند که ۴ تن از باشندگان ملکی محل شهید و زخمی شدند .

بتاریخ ۱۸ اگست  در منطقه گنجگل ولسوالی سرکانو ولایت کنر در فیر و انداخت های هاوان عساکر داخلی ۲ کودک شهید و مادر شان زخمی گردید.

بتاریخ ۲۰ اگست در بازار ولسوالی مرغاب ولایت بادغیس عساکر کماندو ۵ تن از باشندگان ملکی بشمول زنان و کودکان را شهید و زخمی کردند.

بتاریخ ۲۰ اگست در منطقه نواقل ولسوالی بتی کوت ولایت ننگرهار نیروهای اشغالگر با همکاری عساکر داخلی چاپه زدند که در هنگام تلاشی پول نقد و زیورات را دزدی و ۳ تن از باشندگان ملکی محل را شهید کردند.

بتاریخ ۲۱ اگست ملیشه های اربکی یکتن از باشندگان ملکی منطقهء گورآغلی ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب بنام محمد ولد علی را شهید کردند.

بتاریخ ۲۱ اگست در منطقه چهار درچیان {گورتیپه} مربوط مرکز ولایت قندوز اشغالگران خارجی با همکاری عساکر داخلی چاپه زدند که دروازه های خانه ها را شکستاندند، تعداد زیادی از باشندگان ملکی را لت و کوب کرده و ۴ تن از باشندگان محل را دستگیر و با خود بردند.

بتاریخ ۲۳ اگست اشغالگران خارجی با استفاده از طیاره درون ۳ تن از باشندگان ملکی منطقه جنجای ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ را هدف قرار داده و شهید و زخمی کردند.

بتاریخ ۲۶ اگست  اشغالگران خارجی در حملهء طیاره درون ۱۱ تن از افراد ملکی را در منطقه نهرصوفی ولسوالی چهاردره ولایت قندوز شهید و زخمی کردند.

بتاریخ ۲۷ اگست  نظامیان اشغالگر خارجی با همکاری عساکر داخلی  بر منطقه سجانی ولسوالی چهاردره ولایت قندوز چاپه زدند، دروازه های خانه هار ا منفجر کردند، مردم را لت و کوب و شکنجه نمودند و داشته های نقدی و زیورات شان را غارت کرده وپس از ترک محل ، انجا را بمباران کردند که تعدادی از خانه ها تخریب شده و ۵ زن و کودک شهید و زخمی شدند.

بتاریخ ۲۸ اگست عساکر داخلی یک فرد ملکی بنام حاجی خدایداد را در منطقه کوکه بلاق ولسوالی اشکمش ولایت تخار شهید کردند.

بتاریخ ۲۸ اگست نظامیان اشغالگر خارجی قریه معروف در منطقه بخت آباد ولسوالی شیندند ولایت هرات را بمباران کردند که ۴۰ تن از هموطنان ملکی ما به شهادت رسیدند، اکثریت شهید شدگان زنان و کودکان بودند. جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در گفتگو با بی بی سی ضمن تائید واقعهء مذکور ، پذیرفت که بیشتر زنان و کودکان در رویداد مذکور به شهادت رسیده اند.

بتاریخ ۲۹ اگست ملیشه های اربکی یکتن از علمای دین بنام مولوی عبدالحکیم را که شب هنگام بعد از ادای نماز مغرب در مسجد به شهادت رساندند.

بتاریخ ۲۹ اگست طیارات اشغالگران خارجی مناطق ملکی را در منطقه دشت باری از مربوطات مرکز ولایت لوگر را بمباران کردند که ۱۳ تن از هموطنان ملکی شهید و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

مأخذ :[ رادیوی بی بی سی ،آزادی = ،افغان اسلامی اژانس ،پژواک = ویب سایت های خبریال ، لراوبر= ،نن ټکی اسیا=و بینوا=]