وضعیت بد «خانواده» در جامعه غربی

سلمان رحیمی هروی خانواده یکی از مهم ترین نهادهای زندگی انسانی را تشکیل می دهد و نقش عمده ای در تشکیل جامعه انسانی دارد. ادیان و اقوام مختلف قوانین مختلفی برای این نهاد مهم وضع کرده اند، که خوب ترین آن را دین اسلام تقدیم نموده است. اسلام به عنوان مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به […]

سلمان رحیمی هروی

خانواده یکی از مهم ترین نهادهای زندگی انسانی را تشکیل می دهد و نقش عمده ای در تشکیل جامعه انسانی دارد. ادیان و اقوام مختلف قوانین مختلفی برای این نهاد مهم وضع کرده اند، که خوب ترین آن را دین اسلام تقدیم نموده است.

اسلام به عنوان مکتب انسان‌ساز، بیشترین توجه را به مقام والایی خانواده دارد. از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمرد. نیک‌بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست‌یابی به آرامش برمی‌شمارد.

اما بعد از انقلاب فرانسه و رشد جریان های فمینیستی، به نهاد خانواده به شدت آسیب وارد شده و حتی در بعضی جوامع با نابودی مواجه شده است.

افزایش فرزندان نامشروع یا حرام زاده ها، افزایش آمار طلاق، شیوع گسترده مرض ایدز، افزایش مبتلایان به مواد مخدر وغیره ناهنجاری هایست که بر اثر آسیب زدگی نهاد خانواده و زندگی اجتماعی، در بیشتر کشورهای جهان به خصوص دولت های غربی به وضوح مشاهده می شود و حتی از اثرات آن، کشورهای اسلامیِ متاثر از فرهنگ غرب امروزی نیز مصون نبوده اند و با بحران بزرگ دچار شده اند.

چنانچه گراف فرزندان متولد شده در بیرون از خانواده یا فرزندان نامشروع، در جامعه غربی به شدت افزایش یافته است. طبق آماری که توسط مراکز ونهادهای رسمی غرب که تحت نظر سازمان ملل متحد  فعالیت می کنند اوضاع را بحرانی گزارش داده اند.

در گزارشی از سوی دو مرکز یا نهادهای زیر نظر سازمان ملل متحد، آمار و ارقام تکان دهندهء فرزندان نامشروع در کشورهای غربی و یا متاثر از غرب ارائه شده است. در نقشه ای که از سوی مرکز مطالعات خانواده (IFS) و مرکز روندهای اجتماعی (STI) به عنوان نقشه جهانی خانواده (World family map) منتشر شده و سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴ را احاطه نموده، نشان می دهد که ۴۱ در صد فرزندان متولد شده در امریکا در مدت مذکور نامشروع هستند. همچنان در کولمبیا ۸۴٪، در برازیل ۶۶٪، در مکزیک و سویس  ۵۵٪ در انگلیس ۴۸٪، در فلپین ۴۳٪ و در کانادا ۳۳٪ از فرزندانی که در مدت یاد شده به دنیا آمده اند حرام زاده هستند. از میان کشورهای اسلامی بیشترین آمار فرزندان نامشروع را ترکیه داشته است، که به ۳٪ می رسد.

همچنان آمار بالای طلاق از پیامدهای بد فروپاشی نظم خانواده ها بوده است. چنانچه در گزارش ۲۰۱۸ آمده است که لوکزامبورگ با ۸۷٪، اسپانیا با ۶۵٪، فرانسه با ۵۱٪، روسیه با ۵۱٪ و امریکا با ۴۶٪ دارای بالاترین گراف طلاق در سطح جهان هستند.

در حقیقت، تمام این آسیب ها برخواسته از بطن فمینیسم و سکولاریسم، که به شدت در تضاد با دین و خانواده می باشند، است. فمینیسم در پی حذف مکتب انسان ساز یعنی خانواده، از جامعه می باشد.از نگاه فمینیسم، خانواده زندان یا اردوگاه کار اجباری برای زنان است.

یکی از فمینیست های مشهور بنام «فایرستون» در کتاب خود می نویسد که بارداری بربریت است.  در حالی که مادر در دین مبارک اسلام مقام والای دارد. آیات مبارک کلام الله مجید و احادیث گوهربار رسول معظم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم تاکید زیاد روی مقام و منزلت مادر و خانواده دارد.

بزرگترین معلم در جامعه انسانی و اسلامی مادر است، که فرزندان نیک را به جامعه تقدیم می کند. رفتار و گفتار مادر نقش حیاتی را در زندگی بعدی کودکان بازی می کند.