صدها تن از باشندگان ولسوالی زرمت پکتیا در جشن استرداد استقلال شرکت نمودند

روز گذشته مسئولین محلی امارت اسلامی و مردم عام ملکی در منطقه بازار بدرالدین ولسوالی زرمت ولایت پکتیا برای تجلیل از یک صد و یکمین سالروز استراداد استقلال کشور از بریتانیای کبیر شرکت کردند. در این جشن، معاون والی ولایت پکتیا مولوی محب الله حماس، مولوی عزیزالله مستقیم ولسوال زرمت، احمدشاه نصرت معاون ولسوال، قاری […]

روز گذشته مسئولین محلی امارت اسلامی و مردم عام ملکی در منطقه بازار بدرالدین ولسوالی زرمت ولایت پکتیا برای تجلیل از یک صد و یکمین سالروز استراداد استقلال کشور از بریتانیای کبیر شرکت کردند.

در این جشن، معاون والی ولایت پکتیا مولوی محب الله حماس، مولوی عزیزالله مستقیم ولسوال زرمت، احمدشاه نصرت معاون ولسوال، قاری یحیی تکل، مولوی نورالله درویش، ملا عبدالله عزام، مولوی محمد صابر فاتح، مولوی محمدشریف الهام، خلیل همراز، مولوی حزب الله ، قاری محمود و بسیاری از مسئولین دیگر همراه با صدها تن از مردم ملکی حضور داشتند.

این گردهمایی از سوی همکاران کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی ترتیب شده بود و با تلاوت کلام الله مجید آغاز گردید. پس از آن اعلامیه امارت اسلامی درباره استرداد استقلال از بریتانیای کبیر را نشر کرده و بخش پشتو انگلیسی آن برای حاضرین خوانده شد.

همچنین مولوی محمد صادق عاکف مهاجر نیز یک مقاله خود در مورد استقلال را به هیئت کمیسیون فرهنگی قرائت کرد که از سوی حاضرین مورد تشویق قرار گرفت.

در پایان مراسم با دعائیه اختتامیه مولوی نورالله طارق صاحب پایان یافت و اعضای کمیسیون فرهنگی از سوی مسئولین مورد تشویق قرار گرفت و به گرمی استقبال شد.