کار ساخت شهرک اقراء برای زلزله‌زده‌گان در ولسوالی زنده‌جان تکمیل و بهره‌برداری رسید

باحضورداشت مسوولان محلی امارت اسلامی وشماری از علمای دین، کار ساخت شهرک اقراء برای زلزله‌زده‌گان در قریه کجکال ولسوالی زنده‌جان این ولایت تکمیل و بهره‌برداری رسید. شیخ محمد بشر حلیمی رییس شورای علمای هرات و الحاج نعمت الله رحیمی شاروال ولسوالی انجیل کارکرد تمام خیرین را قدردانی و همه ملت افغانستان را به اتحاد توصیه […]

باحضورداشت مسوولان محلی امارت اسلامی وشماری از علمای دین، کار ساخت شهرک اقراء برای زلزله‌زده‌گان در قریه کجکال ولسوالی زنده‌جان این ولایت تکمیل و بهره‌برداری رسید.

شیخ محمد بشر حلیمی رییس شورای علمای هرات و الحاج نعمت الله رحیمی شاروال ولسوالی انجیل کارکرد تمام خیرین را قدردانی و همه ملت افغانستان را به اتحاد توصیه نمودند و ساخت ساز این سر پناه ها را نتیجه اتحاد ملت دانستند.

این شهرک که به حمایت مالی عبدالصمد قاضی زاده یکی از عالمان دین، دوماه پیش شروع شده بود امروز تکمیل و بهره برداری رسید.

آقای قاضی زاده می گوید که این خانه‌ها با کمک افراد خییر آغاز کرده و پس از تکمیل به دسترس زلزله‌زده‌گان قرار گرفته است.

آقای قاضی زاده بیان می دارد که این خانه‌ها دارای دو اتاق، یک دهلیز و آشپرخانه و حمام بوده و همچنان در این شهرک یک مسجد و ذخیره آب نیز ساخته شده که هزینه مجموعی آن ۳۰ میلیون افغانی تمام شده است.

در همین حال شیخ فضل‌الرحمن انصاری خطیب مسجد جامع گازرگاه می گوید که مردم تلاش کنند که کمک‌های شانرا به افراد صادق سپرده و همانند ساخت شهرک «اقراء» خانه به زلزله زدگان هرات بسازند.

از سوی هم مفتی غلام سرور رسولی یکی از علمای هرات با حضور در مراسم افتتاح این شهرک با ابراز قدردانی از مسوولان محلی تاکید که کرده است که امارت اسلامی به خوبی توانست بحران زلزله در کشور را مدیریت کند.

زلزله‌زده‌گان در در قریه کجکال هم با ابراز خرسندی از تحویل گرفتن خانه‌ها می گویند که آنان اولین زلزله‌زده‌گان در ساحه زنده‌جان بوده اند که خانه‌های معیاری برای آنان ساخته شده است.