پکتیکا: مسئولان محلی معارف برخی از مدارس اورگون را نظارت کرده اند

به اساس گزارش رسیده از پکتیکا، مسئولان معارف آن ولایت مدارس دینی و دهاتی منطقه پیرکوتی اورگون را نظارت کرده اند. مسئولان محلی معارف اساتید مدرسه صدیقیه، مدرسه دهاتی فاروقیه، شمس العلوم، فریدیه، سراج الاسلام، مدرسه شهید ابوبکر و اساتید مدارس دیگر را به یک منطقه مفتوحه دعوت کرده و در مورد پیشرفت مدارس صحبت […]

به اساس گزارش رسیده از پکتیکا، مسئولان معارف آن ولایت مدارس دینی و دهاتی منطقه پیرکوتی اورگون را نظارت کرده اند. مسئولان محلی معارف اساتید مدرسه صدیقیه، مدرسه دهاتی فاروقیه، شمس العلوم، فریدیه، سراج الاسلام، مدرسه شهید ابوبکر و اساتید مدارس دیگر را به یک منطقه مفتوحه دعوت کرده و در مورد پیشرفت مدارس صحبت کردند.

مسئولان معارف می‌گویند که با مهتممان و اساتید مدارس مذکور در مورد امتحانات و ضروریات آن ها تبادل نظر صورت گرفته است. وضعیت اقتصادی این مدارس قابل تشویش حوانده شده و آمار یتیمان نیز در این مدارس بالا رفته است. وضعیت امنیتی این منطقه نیز به خاطر چاپه‌های شب‌هنگام خراب اعلان شده است.

از سوی دیگر مسئولان تعلیم و تربیه ولایت پکتیکا علمای محترم ولسوالی گیانی را به یک مجلس دعوت داده بودند که دران مجلس در مورد امتحانات سالانه و موضوعات مهم دیگر مشوره صورت گرفت.