واکنش سخنگوی امارت اسلامی در مورد وحشت آفرینی ملیشه های گلیم جم در فاریاب

از روز گذشته به این سو ، دوستم؛ معاون اول رئیس ادارۀ کابل بهمراه ملیشه های گلم جم خود ، در منطقۀ آستاه بابای ولسوالی شیرین تگاب و در چند قریه ولسوالی دولت آباد، در تحت نام عملیات، مردم ملکی را مورد وحشی ترین آزار و اذیت ها قرار داده است . راپور ها می […]

از روز گذشته به این سو ، دوستم؛ معاون اول رئیس ادارۀ کابل بهمراه ملیشه های گلم جم خود ، در منطقۀ آستاه بابای ولسوالی شیرین تگاب و در چند قریه ولسوالی دولت آباد، در تحت نام عملیات، مردم ملکی را مورد وحشی ترین آزار و اذیت ها قرار داده است .

راپور ها می رساند که ملیشه های گلیم جم دوستمی، در مناطق مذکور ده ها باب خانه را حریق نموده و تعداد زیادی دکان را نیز چور و چپاول کرده اند که بیشتر دکان های مبایل و دیگر وسایل قیمتی بوده است .

ملیشه های وحشی در این عملیات شان تعدادی از مردم ملکی را نیز شهید و زخمی نموده اند .

دوستم و ملیشه هایش در این عملیات ۷۰ تن از مردم ملکی اعم از سفید ریشان ، دهقانان و چوپان ها را بازداشت کرده و با خود برده اند و ۵۰ عراده موتر سایکل و ده ها رأس مویشی را نیز با خود برده اند و اموال و وسایل قیمتی مردم و اسباب خانه های شان نیز دزدیده و با خود برده  و بار دیگر ثابت ساختند که این ملیشه ها تا کنون در صدد جم کردن حتی گلیم خانه های مردم هستند و برای کشتن مردم و آزار و اذیت شان هیچ باکی ندارند .

این بار سطح جنایات ملیشه های دوستمی تا حدی بود که حتی از سگ های چوپانان هم دریغ نکرده و آنها را در موترهای خود انداخته و با خود برده اند .

امارت اسلامی این وحشت آفرینی را بشدت تقبیح می کند و از مردم می خواهد که در مقابل این چهره های وحشی کمر همت را بسته و دست های شان را از مردم کوتاه کنند ، مجاهدین نیز تلاش می کنند که خود را به منطقه رسانده و در نجات مردم سهیم شوند .

امارت اسلامی از موسسات حقوق بشری و سازمان های بشر دوستانه می خواهد که بر جنایات دوستم پرده اندازی نکرده و صدای مردم را بشنوند و با این جنایات بطور بی طرفانه بر خورد کنند .

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی

۱۴۳۷/۹/۲۳هـ ق

۱۳۹۵/۴/۸هـ ش ــ ۲۰۱۶/۶/۲۸م