فراه : روز دهم حوت در ولسوالی های گلستان، فراه رود، خاکسفید و بکوا از سوی مردم تجلیل گردید

از ولایت فراه خبر رسیده است که روز گذشته همانند دیگر مناطق این ولایت، مردم در ولسوالی های گلستان، فراه رود، خاکسفید و بکوا روز دهم حوت را که روز تاریخی پیمان پایان اشغال افغانستان از اشغال امریکا و متحدینش است، با گردهمایی و رهپیمایی تجلیل نموده اند. در این گردهمایی ها علمای کرام در […]

از ولایت فراه خبر رسیده است که روز گذشته همانند دیگر مناطق این ولایت، مردم در ولسوالی های گلستان، فراه رود، خاکسفید و بکوا روز دهم حوت را که روز تاریخی پیمان پایان اشغال افغانستان از اشغال امریکا و متحدینش است، با گردهمایی و رهپیمایی تجلیل نموده اند.

در این گردهمایی ها علمای کرام در مورد اهمیت جهاد فی سبیل الله و دیگر مسائل مربوطه سخنان بسیار با اهمیت ایراد نمودند و شاعران نیز اشعار حماسی سرودند .

گزارش ها می رساند که پری روز در مرکز ولسوالی فراه رود و دیروز در مسجد جامع و دیگر مناطق این ولسوالی و همچنین در مرکز ولسوالی گلستان و مناطق خنکجی و شیر سرخ گردهمایی های جداگانه دایر گردید و علمای جید منطقه، متنفذین قومی و عامۀ مردم از پیمان پایان اشغال اظهار خوشحالی نموئه و حمایت شان را از امارت اسلامی بار دیگر اعلان و تاکید کردند .

از طرف دیگر در میله یکشنبۀ ولسوالی بکوا و همچنین در دشت زیبای ولسوالی خاکسفید نیز گردهمایی های مشابهی وصتر گرفته است .

در پایان این گردهایی ها، علمای کرام برای پیاده شدن نظام شرعی و رفاع و خوشحالی مردم دعاهای پر سوزی نموده و همچنین برای رفع درجات شهدا از درگاه الله متعال دعا نمودند .

 ۲۰۲۰/۳/۲