فراه : تفصیل فتح ولسوالی پشترود و سلاح و مهمات به دست آمده در آن

از ولایت فراه خبر رسدیه است که دیشب حوالی ساعت ۱۲ و نیم بجه، نیروهای دشمن از مرکز ولسوالی پشترود و مراکز امنیتی و دفاعی در صدد فرار بودند که مورد حملۀ مسلحانۀ مجاهدین قرار گرفتند. در این درگیری که تا صبح دوام کرد، تعمیرمرکز ولسوالی، تعمیر های قومندانی جدید و قدیم، مدیریت خاد، مرکز […]

از ولایت فراه خبر رسدیه است که دیشب حوالی ساعت ۱۲ و نیم بجه، نیروهای دشمن از مرکز ولسوالی پشترود و مراکز امنیتی و دفاعی در صدد فرار بودند که مورد حملۀ مسلحانۀ مجاهدین قرار گرفتند.

در این درگیری که تا صبح دوام کرد، تعمیرمرکز ولسوالی، تعمیر های قومندانی جدید و قدیم، مدیریت خاد، مرکز دشمن به نام کلینیک، کندک اردویاجیر نزدیک مرکز ولسوالی،  قرارگاه مکتب و ۳ پوستۀ امنیتی بطور کامل فتح گردید و تعدادی از اجیران کشته و زخمی شده و زنده دستگیر شدند.

در این عملیات از دشمن ۱۲ میل پیکا، ۲ قبضه راکت، یک پایه دهشکه، ۱۳ میل M16، ۳ میل کلاشنکوف، یک قبضه تفنگچه، ۳ پایه هاوان، یک پایه بمب افگن، ۳ میل چهلتیر، یک پایه دوربین شب و مقدار زیادی مهمات و تجهیزات به دست مجاهدین افتاده است.

در یک واقعه جداگانه، کاروان کلان دشمن که بغرض کمک از شهر فراه بسوی ولسوالی در حرکت بود، مورد حملۀ مسلحانۀ مجاهدین قرار گرفت.

خبر می افزاید که کاروان دشمن پس از مقاومت دو ساعته متحمل تلفات گردیده و باز بسوی شهر پا بفرار گذاشته است.

در این درگیری ها ۵ تن از مجاهدین نیز بطور سطحی مجروح شده اند.

۲۰۲۱/۶/۱۳