غور : نیروهای دشمن ده ها خانه را در اللهیار تخریب کرده و تلفات سنگین مالی به مردم وارد کردند

از ولایت غور اطلاع رسیده است که روز گذشته، در منطقۀ اسفه سنگ ولسوالی اللهیار، ملیشه های وحشی اربکی بالای خانه های مردم یورش برده اند. نیروهای وحشی دشمن در این حمله خانه های مردم را مورد چور و چپاول قرارداده و یک طفل را در این جریان نیز بشهادت رسانده اند. نیروهای وحشی دشمن […]

از ولایت غور اطلاع رسیده است که روز گذشته، در منطقۀ اسفه سنگ ولسوالی اللهیار، ملیشه های وحشی اربکی بالای خانه های مردم یورش برده اند.

نیروهای وحشی دشمن در این حمله خانه های مردم را مورد چور و چپاول قرارداده و یک طفل را در این جریان نیز بشهادت رسانده اند.

نیروهای وحشی دشمن تعدادی از خانه ها، دکان ها و ذخیره های هیزم را تخریب کرده و به آتش کشیده اند و تلفات سنگین مالی به مردم مستضعف وارد کرده اند.

پس از این واقعه، مجاهدین بالای اربکی ها حمله نمودند که در طی آن یک تن اربکی جابجا کشته شد که جسدش نیز در ساحه باقی مانده است .

در این درگیری ۲ تن از مجاهدین نیز زخمی گردیده اند و یک تن دیگر به مقام شهادت نایل گردیده است . تقبله الله

همچنین ملیشه های اربکی روز گذشته در منطقۀ جری سرخ این ولسوالی بالای خانه های مردم هجوم برده اند و در این جریان یک زن را نیز بشهادت رسانده و یک مرد را زخمی کرده و ۲ طفل را با خود برده بودند.

نیروهای دشمن در ساحه دست به وحشت آفرینی های بی سابقه زده اند که تا کنون بیش از ۱۳۰ خانه و دکان را تخریب و حریق کرده و همچنین ذخیره های هیزم، خوراک حیوانات ، یک عراده تراکتور، یک عراده موترفلانکوچ، ۳ عراده موتر سایکل و یک آسیاب را حریق کرده و از بین برده اند.

هنگامی که مجاهدین از این وحشت آفرینی دشمن خبر شدند، بر آنان حمله نموده و نیروهای دشمن از ساحه مجبور به فرار شدند .

در این درگیری نیز دو تن از مجاهدین زخمی شده اند.

 

۲۱ / ۴ /۲۰۲۱