غور : با تلاش مجاهدین، اختلاف و دشمنی میان دو قوم در تولک به صلح انجامید

از ولایت غور اطلاع رسیده است که روز گذشته با تلاش مجاهدین امارت اسلامی، دشمن میان دو قوم چشتی و پهلوان در منطقۀ گاوکش ولسوالی تولک، به صلح انجامیده است . خبرمی افزاید که هردو قوم از دو دهه به این سو با هم شدیدا اختلاف و دشمنی داشتند که بحمدالله با تلاش مجاهدین امارت […]

از ولایت غور اطلاع رسیده است که روز گذشته با تلاش مجاهدین امارت اسلامی، دشمن میان دو قوم چشتی و پهلوان در منطقۀ گاوکش ولسوالی تولک، به صلح انجامیده است .

خبرمی افزاید که هردو قوم از دو دهه به این سو با هم شدیدا اختلاف و دشمنی داشتند که بحمدالله با تلاش مجاهدین امارت اسلامی و پا درمیانی علماء و متنفذین قومی هردو قوم با هم صلح کردند و یکدیگر را عفو نمودند.

قوم چشتی که تعداد خانه های شان به ۳۰۰۰ هزار می رسد، د رمناطق دهن عصار، ناسفنج، استوبه و جام و تعدادی هم در ولسوالی شهرک سکونت دارند و قوم پهلوان تعداد خانه های شان به ۲۰۰۰ می رسد و در منطقۀ گاوکش، چهارراه و تعدادی هم در تولک و دیگر مناطق سکونت دارند.

هردو قوم در طی یک گردهمایی با شکوهی با هم صلح نموده و یکدیگر را بخاطر رضای خدا عفو نمودند و از مجاهدین، علماء کرام و متنفذین قومی اظهار سپاس نموده و از این حل اظهار خوشحالی نمودند.

۳۱ /۳ /۲۰۲۱