جزئیات اخیر حمله فدایی پکتیا: ۷۴ تن افسران و عساکر دشمن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند

در عملیات ۷۴ تن افسران و عساکر دشمن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند، ساختمان قومندانی تخریب شد. ساعت پنج و نیم صبح امروز، در نزدیکی تاسیسات مهم دولتی در گردیز مرکز پکتیا بر قومندانی قطعه محافظت قطارها حمله فدایی انجام یافت. حمله از سوی مجاهد قهرمان استشهادی ملا عزیز احمد بریالی توسط موتر […]

در عملیات ۷۴ تن افسران و عساکر دشمن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند، ساختمان قومندانی تخریب شد.
ساعت پنج و نیم صبح امروز، در نزدیکی تاسیسات مهم دولتی در گردیز مرکز پکتیا بر قومندانی قطعه محافظت قطارها حمله فدایی انجام یافت.
حمله از سوی مجاهد قهرمان استشهادی ملا عزیز احمد بریالی توسط موتر مملو از مواد منفجره آغاز شد، که ساختمان قومندانی با انفجار سنگین تخریب شد و به شدت زیان دید.
پس از انفجار ابتدایی، دو تن مجاهدین انغماسی دیگر ملا عطاء‌الله قائد هلمندی و ملا عصمت الله صالح غزنوی که به سلاح‌های سبک و سنگین، مواد انفجاری و دیگر لوازم مجهز بودند به ساختمان قومندانی رسیدند و دران جا عساکر باقی‌مانده دشمن را مورد ضربات قرار دادند.
پس از تصفیه ساختمان، هر دو مجاهدین با عساکر کماندویی که از بیرون آمده بودند نیز دو و نیم ساعت جنگیدند و تعرضات آن‌ها را عقب زدند.
در جریان عملیات، ۷۴ تن افسران و عساکر قومندانی قطعه مذکور کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
همچنان تعداد زیادی وسایط، وسایل و امکانات نظامی دشمن هم در داخل قومندانی از بین رفتند.
این قطعه محافظت از قطارها که ۲۰۰ تن نظامیان درآن مستقر بودند، در راه‌های عمومی پکتیا لوگر، پکتیا خوست، پکتیا غزنی و پکتیا پتان از قطارهای عملیاتی، کاروان های اکمالاتی و پرسونل های دشمن حفاظت می‌کرد، وقت به وقت بر ضد مردم و مجاهدین عملیات وحشیانه انجام می‌داد و برای آزار و اذیت مردم در راه‌ها پوسته ها و پاتک ایجاد کرده بودند.
عملیات پس از دو و نیم ساعت پایان‌یافت، درین رویداد هیچ مردم ملکی زیان ندیده و تصاویر تخریب ساختمان و قوت انفجار نشان می دهد که دشمن درین حمله به شدت آسیب داده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۳/۱/۱۴۴۲هـ ق
۱۱/۶/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۹/۱م