تیم های صحی امارت اسلامی در فراه، جهت جلوگیری از شیوع کروناویروس، فعالیت گسترده را آغاز نموده اند

گزارش های رسیده از ولایت فراه حاکی است که کمیسیون صحت عامۀ این ولایت، بغرض جلوگیری از شیوع کروناویروس، در ولسوالی های پشت رود، بالابلوک و فراه رود، به غرض آگاهی دهی به مردم دست به فعالیت های گسترده زده است و همچنین در ولسوالی های مذکور میان مردم، دست کش، ماسک و صابون و […]

گزارش های رسیده از ولایت فراه حاکی است که کمیسیون صحت عامۀ این ولایت، بغرض جلوگیری از شیوع کروناویروس، در ولسوالی های پشت رود، بالابلوک و فراه رود، به غرض آگاهی دهی به مردم دست به فعالیت های گسترده زده است و همچنین در ولسوالی های مذکور میان مردم، دست کش، ماسک و صابون و دیگر مواد ضروری توزیع نموده است.

در این جریان، تیم صحی امارت اسلامی به ریاست معاون کمیسیون صحت در قریه مسو در مربوطات ولسوالی پشترود توسط داکتران متخصص به مردم آگاهی دهی نموده و تاکید نموده است که به هدایات حفاظتی داکتران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جدا پایبند باشند.

در همین حال در منطقۀ مذکور توسط داکتران متخصص یک مرکز خاص ایجاد گردید که در آن مراجعین مورد آزمایش قرار گرفته و سپس میان شان صابن و مواد ضوعفونی کننده، ماسک و دست کش توزیع گردیده است .

همچنین در ولسوالی بالابلوک بر سرک فراه رود، داکتران صحت عامه، مسافرین را مورد آزمایش طبی قرار داده و میان شان مواد لازم را توزیع نموده و توضیحات لازم صحی را برای شان بازگو نموده و مواد چاپ شدۀ توضیحی برای شان عطیه گردید.

همچنین فعالیت تیم صحی کمیسیون صحت عامۀ امارت اسلامی تمام روز بر شاهراه هرات قندهار جریان داشت .

مسافرینی که از از ولایات کابل، قندهار و هرات در حال بازگشت بودند، مورد اسکین قرار گرفتند و مواد لازم میان شان توزیع گردید.

قابل یاد آوری است که تاکنون در ساحات تحت حاکمیت مجاهدین امارت اسلامی هیچ واقعۀ مثبت پیدا نشده است و از سوی ادارۀ صحت امارت اسلامی ۳ مرکز برای جلوگیری از شیوع مرض کرونا ایجاد شده است و فعالیت تیم های صحی امارت اسلامی در تمام ولایت جریان دارد.
۲۰۲۰/۳/۳۰