امتحانات سالانه مدارس دینی کشور با موفقیت بر گزار شدند

طبق مقررات کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان، امتحانات سالانه هم‌زمان در تمام ولایات حوزه های جنوب غربی، شمال شرقی و مرکزی کشور با موفقیت بر گزار شد. این امتحانات به تاریخ ۱۵ رجب المرجب سال تحصیلی جاری (۱۴۴۲ ه ق) مصادف با ۹ ماه حوت ۱۳۹۹ ه ش و ۲۷ […]

طبق مقررات کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان، امتحانات سالانه هم‌زمان در تمام ولایات حوزه های جنوب غربی، شمال شرقی و مرکزی کشور با موفقیت بر گزار شد.

این امتحانات به تاریخ ۱۵ رجب المرجب سال تحصیلی جاری (۱۴۴۲ ه ق) مصادف با ۹ ماه حوت ۱۳۹۹ ه ش و ۲۷ فبروری سال ۲۰۲۱ میلادی در تمام حوز‌ه‌های ولایات مذکور گرفته شدند‌.

روند امتحانات مذکور که مدت یک هفته به طول انجامید با شفافیت کامل به صورت تحریری (کتبی) و تقریری (شفاهی) انجام شد، که نظارت و سرپرستی کامل آن را مسئولین معارف و ناظران به عهده داشتند، در این امتحانات (۲۲۱۷۴) بیست و دو هزار و صد و هفتاد و چهار شاگردان اشتراک داشتند که روز پنج‌شنبه با نظارت (۹۶۳) علماء جید به پایان رسیدند.

برگه‌های سوالیه امتحانات که توسط علمای معتبر تهیه شده بودند به ناظران مربوطه تحویل داده شد و سپس توسط ممتحنان در مراکز امتحان (سالن ها) روبه‌روی شاگردان باز می‌شدند، که راه هر گونه جعل و تقلب گرفته شده بود.

این کمیسیون تلاش می‌ورزد تا برای برگزاری امتحانات تمام مدارس دینی در سراسر کشور اهتمام بیشتر نماید، تا از یک‌سو طالبان در تحصیلات خود زحمت بکشند و از سوی دیگر شاگردان واجد شرایط و برجسته را شناسایی کنند و توجه‌شان به خواندن و نوشتن بیشتر شود.

قابل‌یادآوری است که ده‌ها هزار شاگردان درجات ابتدائیه، متوسطه، اولی، عالیه و عالمیه در این امتحانات سالانه شرکت کردند که زیر نظارت صدها ناظر انجام شدند.

گفتنی است که در آینده نزدیک نتایج نهایی و دقیق امتحانات مذکور اعلان و برندگان بالاترین امتیازات کشور نیز معرفی می‌شوند و از آنها با جوایز ویژه و تقدیر نامه‌ها تقدیر می شود.