رویداد اقتصادی

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند سه پروژه مهم شاروالی کابل را به ارزش حدود یک میلیارد افغانی افتتاح نمودند

از سوی معاون اقتصادی ریاست الوزراء محترم ملا عبدالغنی برادر آخند امروز هشتم ثور ۱۴۰۳ خورشیدی بخش دوم سرک کوتل خیرخانه، قسمت اول سرک چهار راهی شهید الی قصبه و سرک چهار راهی میدان هوایی الی ګمرک افتتاح شد. محترم ملا صاحب در مراسم افتتاحیه این پروژه ها ګفت، شاروالی کابل برای نظم شهری تلاش […]

از سوی معاون اقتصادی ریاست الوزراء محترم ملا عبدالغنی برادر آخند امروز هشتم ثور ۱۴۰۳ خورشیدی بخش دوم سرک کوتل خیرخانه، قسمت اول سرک چهار راهی شهید الی قصبه و سرک چهار راهی میدان هوایی الی ګمرک افتتاح شد.
محترم ملا صاحب در مراسم افتتاحیه این پروژه ها ګفت، شاروالی کابل برای نظم شهری تلاش های زیادی به خرچ میدهند ما از سعی و تلاش آنان قدردانی می نمایم و از شهروندان می خواهیم که در حفظ و نګهداری پروژه های عام المنفعه با حکومت همکاری کنند. معاون اقتصادی ریاست الوزراء به مسوولان شاروالی کابل نیز توصیه نمود که این پروژه ها را به وقت معین و با کیفیت بالا به پایه اکمال برسانند.
بخش دوم سرک کوتل خیرخانه به طول ۲۵۲۰ متر و عرض آن ۶۰متر می باشد، کار این پروژه در مدت ۲۰ ماه با هزینه ۳۶۴ میلیون افغانی تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود. پروژه سرک چهار راهی شهید الی قصبه به طول ۱۸۹۰ متر و عرض آن ۴۵ متر می باشد که هزینه مجموعی آن ۱۷۵ میلیون افغانی است و در مدت یک سال به پایه اکمال میرسد. پروژه سرک چهار راهی میدان هوایی الی گمرک به طول ۲۷۹۴متر و عرض آن ۶۰ متر است، که هزینه آن به ۴۰۷ میلیون افغانی میرسد و قرار است در مدت ۲۰ ماه کار آن تکمیل و به بهره برداری سپرده شود.
این پروژه ها دارای آب رو ها، پیاده رو ها، ګلدان ها، تنویر، ایستګاه ها، خط اندازی روی سرک، نصب علائم ترافیکی و سایر قسمت های یک سرک معیاری می باشد که هزینه مالی آن از سوی شاروالی کابل پرداخت می شود.