یک مدرسه دینی در بغلان بمبارد شد، ده تن حافظان قرآن کریم شدند

به دوام جنایات مسلسل جنگی و اعمال ضد بشری، طیارات جنگی دشمن مزدور شب گذشته در منطقه بیکزاد ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان مدرسه دینی قاری صاحب خدایداد را بمبارد کردند که در نتیجه آن تقریبا ۱۰ حافظان قرآن کریم شهید شدند و مدرسه هم به شدت زیان دیده است. این بمبارد در حالی صورت […]

به دوام جنایات مسلسل جنگی و اعمال ضد بشری، طیارات جنگی دشمن مزدور شب گذشته در منطقه بیکزاد ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان مدرسه دینی قاری صاحب خدایداد را بمبارد کردند که در نتیجه آن تقریبا ۱۰ حافظان قرآن کریم شهید شدند و مدرسه هم به شدت زیان دیده است.
این بمبارد در حالی صورت گرفته که هیچ‌گونه افراد و تحرکات نظامی درآن جا وجود نداشتند.
امارت اسلامی این وحشت دشمن را با سخت ترین الفاظ تقبیح نموده، و دلیل ضعف، ناتوانی و سراسیمگی آن‌ها می داند.
این جنایت واضح می سازد که رژیم تحمیل شده در نتیجه اشغال، همانند اسلاف کمونیستی شان از مراکز دینی، علمای کرام و حافظان قرآن بسیار حساسیت دارند و با بهانه‌های مختلف در پی از بین بردن آن‌ها هستند.
این جنایت در حالی انجام می‌یابد که دیروز در منطقه هزار قلعه ولسوالی چهلگزی ولایت فاریاب نیز یک مسجد را بمبارد کردند، که اگرچه تلفات جانی نداشت، اما مسجد شهید شد.
جامعه جهانی و افغان‌ها شاهد هستند که از سوی دشمن همه روزه خانه‌های مردم ملکی، تاسیسات، مراکز دینی و مساجد به گونه قصدی از بین برده می‌شود و به مردم ملکی زیان های سنگین جانی و مالی رسانده می شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی
۷/۱/۱۴۴۲هـ ق
۵/۶/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۸/۲۶م