پیام تبریکی امیر المومنین شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده حفظه الله بمناسبت عید سعید فطر

الحمد لله الواحدِ الأحد، الفرد الصمَد، الذی لم یلِد ولم یولَد، ولم یکن له کفوًا أحد، تفرّد بالخلق والتدبیر، وتعالى عن الشبیه والنظیر، فاستحقَّ وحدَه أن یُعبد، أحمده تعالى وأشکره،  هو خلقنا ورزقنا وکفانا وآوانا، وهدانا للإسلام، واختصَّنا ببعثهِ سیّد الأنام، صلى الله علیه وعلى آله وصحبه، وأشهد أن لا إله إلا الله وحدَه لا […]

الحمد لله الواحدِ الأحد، الفرد الصمَد، الذی لم یلِد ولم یولَد، ولم یکن له کفوًا أحد، تفرّد بالخلق والتدبیر، وتعالى عن الشبیه والنظیر، فاستحقَّ وحدَه أن یُعبد، أحمده تعالى وأشکره،  هو خلقنا ورزقنا وکفانا وآوانا، وهدانا للإسلام، واختصَّنا ببعثهِ سیّد الأنام، صلى الله علیه وعلى آله وصحبه، وأشهد أن لا إله إلا الله وحدَه لا شریک له، جعل الإسلامَ طریق الجنّه الأوحَد، وأشهد أنّ محمّدًا عبده ورسوله، من أطاعه فقد اهتدى ورشد، ومن عصاه فلن یضرَّ إلا نفسه، ولن یضرَّ الله شیئًا.

قال الله تبارک و تعالی .

الم(۱) أَحَسِبَ النَّاسُ أَن یُتْرَکُوا أَن یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ(۲)وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَیَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِینَ صَدَقُوا وَلَیَعْلَمَنَّ الْکَاذِبِینَ (۳) أَمْ حَسِبَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئَاتِ أَن یَسْبِقُونَا سَاء مَا یَحْکُمُونَ (۴) مَن کَانَ یَرْجُو لِقَاء اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (۵) وَمَن جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ (۶)صدق الله العظیم . امابعد:

به  حضورهموطنان، مجاهدین، مهاجرین وهمه مسلمانان!

السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

اولترازهمه تهنیت وتبریکی را بمناسبت عید الفطر تقدیم می کنم. عیدتان مبارکباد! الله متعال روزه، تراویح، عبادات، صدقات، جهاد و تمام اعمال حسنهء شما را قبول فرماید، به دربار الله عزوجل دعا می نمایم که به برکت این ایام مبارک کشورعزیزما را از اشغال کفر وفساد خلاصی بخشیده و ملت رنجکشیده را از نعمت نظام اسلامی و آرامش دائمی برخوردار نماید.

آمین یا رب العالمین .

ملت مسلمان و مجاهد!

خوشی های عید سعید فطر را در حالی تجلیل می کنیم که یک ونیم ماه قبل قائد مؤمن، مجاهد و جرأتمند زعیم امارت اسلامی افغانستان امیرالمؤمنین ملااخترمحمد منصوررحمه الله ازسوی اشغالاشغالگران به شهادت رسید.

شهید ملا اخترمحمد منصور رحمه الله، یک خادم راستین و فداکار دین الله متعال بود، همهء زندگی خود را درخدمت به دین واعلاء کلمه الله وقف نموده بود، همچو زمان حاکمیت کامل امارت اسلامی، در سال های امتحانی جهاد برخلاف تجاوزگران آمریکایی نیز بخاطرتعالی اسلام خدمات بزرگی را انجام داد، بعد از وفات مؤسس امارت اسلامی امیرالمؤمنین ملا محمد عمرمجاهد رحمه الله، مسئولیت پیشبرد امور جهادی، استحکام و وحدت امارت اسلامی را به بهترین شکل آن انجام داد، که بالاخره درراه جهاد ازقربانی نمودن جان خود نیز دریغ نورزید و در این راه به مقام رفیع شهادت فائز گردید.

 مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا   [ الأحزاب : ۲۳ ]

ترجمه: در میان مؤمنان مردانی (کسانی) هستند که بر سرعهدی که با الله بستند صادقانه ایستاده اند؛ بعضی پیمان خود را به انجام رساندند ( و در راه الله متعال به شهادت نائیل شدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ وهرگز تغیر وتبدیل درعهد وپیمان خود درنیاوردند.

استقادمت، فداکاری وشهادت پُرافتخار شهید ملا اخترمحمد منصور رحمه الله به ما درس میدهد که دین مبین وداعیهء عالی ما ازامیرگرفته تا هر فرد دیگر نیاز به قربانی هرتن دارد، برای همین دین رسول الله صلی الله علیه و سلم، خلفاء راشدین و بزرگان این امت خونهای خود را ریختانده اند، پس ما نیز باید خود را ازهیچ نوع قربانی بخاطر دین دریغ نه نمایم؛ بلکه همانند مؤمنان واقعی سابق، شهادت در راه الله متعال را افتخار برای خود پنداریم.

اگر مؤسس امارت اسلامی افغانستان ملا محمد عمرمجاهد رحمه الله فوت نمود وبعداً محترم ملا اخترمحمد منصورشهید شد، لله الحمد اسلام وملت غیور از بین نرفته اند، صف جهادی مجاهدین ملت مسلمان، علماء کرام، طالبان و ورثهء شهداء (امارت اسلامی) هنوز موجود و همانند گذشته مستحکم است.

مجاهدین همانند گذشته نظم جهادی کامل، تشکیلات وسیع وشامل و درمیان خود اتحاد محکم وشکست ناپذیر دارند.

نظریهء که ما روی آن سالها قبل به منظور نفاذ شریعت اسلامی جهاد را آغاز نموده بودیم، اکنون نیز موجود وزنده است: (وکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّـهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّـهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ ﴿آل عمران: ۱۴۶﴾

ترجمه: چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به معیت آنان جنگ کردند! آنها هیچ گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنها میرسید، سست و ناتوان نشدند، (وتن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت کننده گان را دوست دارد.

در مورد مسئولیت و بار سنگین زعامت امارت اسلامی باید بگویم که این بار سنگین را کدام امتیاز برای خود نه؛ بلکه آنرا یک مسئولیت سنگین میدانم, و از همه مجاهدین و مؤمنان مخلص میخواهم که برای انجام صحیح این مسئولیت، برایم دعا ثبات و استقامت کنند و در بخش های که در توان دارند با من همکاری نمایند.

امارت اسلامی خانهء مشترک ما و شماست و در این خانه به راه  که امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد و شهید امیر المؤمنین ملا اختر محمد منصور رحمهم الله بران رفته اند من نیز همان راه را تعقیب می کنم، آنها که بر کدام افراد و اشخاص اعتماد داشتند من نیز به آنان اعتماد دارم، هرکس خدمتی در امارت اسلامی انجام داده است باید به همان شکل و با اطمنان کامل به خدمت خود ادامه دهد با هیچ کس رفتار تبعیض آمیز نخواهد شد و به قربانی هیچ فرد به دیده کم  نگریسته نخواهد شد.

از الله متعال توفیق میخواهم و وعده می سپارم که به شریعت مقدس و اهداف جهادی امارت اسلامی توجه جدی خواهم داشت، مصالح ملت مسلمان را در نظر داشته و تصامیم و اقدامات را با مشوره انجام خواهم داد و برای سعادت، خوشبختی، استقلال، آرامش و رفاه ملت مؤمن و رنج کشیده از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهم کرد.

در اجراءات و اصلاح بهتر محاکم شرعی، آزادی زندانیان مظلوم، علاج هرچه بهتر زخمیان ومریضان، تامین حقوق شرعی زنان، حمایت و دست گیری ایتام و مستضعفین، تعلیم و تربیه نسل جدید و اکمال مجاهدین سنگرهای جهاد ومبارزه و بصورت همه جانبه در رساندن خیر به ملت, کوشش کامل  می نمایم و از الله عزوجل خواهان توفیق هستم.

در مورد پالیسی کنونی امارت اسلامی باید واضح سازم که امارت اسلامی در هر دو بخش نظامی و سیاسی راهکار مشخص دارد، امارت اسلامی باورمند است که افغانستان از جانب متجاوزین اشغال گردیده است و بخاطر بیرون راندن اشغالگران جهاد فرض است.

اما امارت اسلامی برای خاتمهء اشغال، بازگشت استقلال و یکپارچگی کشور و ایجاد نظام مقدس اسلامی راهکار واضح سیاسی نیز دارد که از سوی دفتر سیاسی امارت اسلامی به جهانیان و هموطنان واضح و تشریح گردیده و به همین شکل برای حل مسئله افغانستان به تلاشهای خود ادامه میدهد.

پیام ما به اشغالگران آمریکایی وهم ردیفان خارجی شان اینست که ملت مسلمان افغان از استعمال زور و تزویر شما ترس ندارد، در مقابله و مبارزه علیه شما شهادت را هدف و آرمان بزرگ و عالی زندگی خود میداند، شما نمیتوانید با تداوم حضورعساکرخود، استمرار جنگ و افزایش اختیارات جنگی نظامیان خود، حوصله و مبارزه جهادی ما را متزلزل کنید.

دیگر باید بجای زورآزمایی های بی مورد حقائق را بپذیرید و به اشغال خود پایان دهید، مبارزات ما و اسلاف ما در مقابل شما به بگونه شعوری براساسات اسلامی استواراست و با روحیه آزادیخواهی به پیش میرود، مقابلهء شما در اینجا با یک طبقه و یا گروه خاص نیست؛ بلکه شما با یک ملت روبرو هستید که هیچگاه نخواهید توانست برندهء این مقابله باشید(ان شاء الله) پس بهتر است که شما بجای استفاده از زور پالیسی معقول را اختیار کنید.

پیام ما به همکاران اشغالگران اینست که در جریان ۱۵ سال گذشته برایتان ثابت گردیده است که شما برای تحقق اهداف آمریکایی ها استعمال میشوید، حمایت شما از اشغالگران و ایستادن در کنار آنان کار آن چهره های بدنام و منفوری است که در تاریخ گذشته نیز از انگلیس ها و پس از آن از شوروی ها حمایت کرده بودند، تاریخ ونسل آینده درمورد شما همین قضاوت را خواهد داشت، پس بیائید برای آزادیخواهی کشور خود از حمایت اشغالگران دست بکشید، دروازه های عفو وتحمل ما برایتان باز است، خود را به امید های تحقق ناپذیر آمریکایی ها فریب ندهید، ملت در برابرتان استاد است، اینکه شما بدون حمایت هوایی وزمینی امریکایها زندگی ارام کرده نه میتوانید، خودش ثابت میسازد که شما علیه خواسته ها واراده ملت خود موقف گرفته اید، ملت افغان نظام های ایجاد شده توسط خارجی ها را پذیرفته نمیتواند.

پیام واضح ما اینست که ما خواهان انحصار قدرت نیستیم، تمام اقوام و توده های افغان با همدیگر ضرورت دارند؛ بلکه تکامل نظام اسلامی، استقلال و قوت افغان ها وابسطه به اتحاد و اتفاق آنان است، اسلام همهء ما را به اخوت، امانت داری و سپردن کار به اهل کار امر می کند، هر فرد ملت حق دارد که از تمام حقوق و امتیازات زندگی مستفید گردیده و حیثیت سیاسی و اجتماعی اش بر بنیاد اهلیت و تقوی تعیین گردد، بیائید مشترکاً برای خاتمهء اشغال، استقلال و آبادی کشور کمر همت ببندیم.

از مسلمانان جهان میخواهم که در راه استقلال کشورما از برادران مجاهد خود حمایت کنند، با آنان در هر بخش ممکنه همکاری نموده، برایشان دعا کنند و به همکاری های خود در جهاد جاری ادامه دهند.

به کشورهای منطقه و همسایه یادآور میشویم که اشغال افغانستان توسط آمریکایی ها و موجودیت آمریکایی ها در اینجا منافع مشترک ما و شما را تهدید می کند، در اینجا به آتش فتنه دامن زده و با گسترش تلاشهای استخباراتی و نظامی خود تمام منطقه را بی ثبات می سازد، شما نیز باید در راستای خاتمه دادن اشغال, صدای تان را با افغان ها همنوا سازید، و یا اقلاً از اقداماتی خود داری کنید که سبب طولانی شدن موجودیت آمریکایی ها درمنطقه می گردد.
به کسانیکه افتخارات جهادی امارت اسلامی را به پاکستان، ایران ودیگران منسوب می کنند، اعلام میداریم که اینگونه تعبیـــرات نادرست هیچگاهی مجاهدین و ملت آگاه را از مسیر خویش منحرف نخواهد کرد. ملت مجاهد ما درک عمیق از مسئولیت های دینی و وجدانی خود دارد، آنها به سر وچشم خود می نگرند که اشغالگران امریکایی و ناتو بر حریم شان یورش آورده اند و در خاک پاک اسلام بیرق های لشکریان کفری در اهتزاز است، به همین دلیل این ملت راه جهاد را در پیش گرفته است، مشروعیت، حقانیت واستقلال موقف جهادی امارت اسلامی از قبل همچو آفتاب حقیقت آشکار و واضح بوده، که تاریخ آینده آنرا به سطور زرین ثبت خواهد نمود.

به علماء دینی کشور، روحانیون، مدرسین، استادان علوم عصری، محصلین، متعلمین، بزرگان قومی، تجار ملی و صاحبان علم و قلم میگویم که در این مرحلهء حساس وجیبهء دینی و ملی خود را انجام دهند، به قضیهء اشغال کفر, و جهاد فرض عین تنها از نظر اسلام نگاه کنند  سپس مسئولیت خود را در مورد معلوم ومشخص نمایند، مجاهدین سنگر حق، نباید تنها گذاشته شوند؛ بلکه باید با قلم، زبان و هروسیلهء موجود از آنها حمایت صورت گیرد.

هرکسیکه (خدا ناکرده) تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار میگیرد و به بهانه های گوناگون وتوجیهات، به مجاهدین پشت کرده، بسوی کفارتمایل نشان میدهد، حتما دردنیا و آخرت مورد عذاب الهی قرارخواهد گرفت، الله متعال می فرماید:{ وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ}.( هود ۱۱۳)

ترجمه: و برای ظالمان (کافران) تمایل نشان ندهید! که (چنین کار) موجب میشود تا آتش دوزخ شما را فرا گیرد، و درچنین حالت هیچ دوست و سرپرستی (که شمارا از الله نجات دهد) بجز الله نخواهید داشت، وکمک نخواهد شدید.

به ملت مجاهد و خصوصاً به برادران مجاهد که درسنگرهای داغ جهاد به سرمی برند، اطمینان میدهم که لله الحمد مسئولین و افراد امارت اسلامی همانند گذشته با عزم عالی، ایمان قوی و با روحیهء اتحاد و اخوت برای مبارزه آماده هستند، به شما مژده میدهم که اگر ما مؤمنان واقعی باشیم، فتح نهایی از آن ماست و هیچ نیرو و قدرت جهانی نمیتواند جلو پیروزی ما را بگیرد. زیرا الله متعال می فرماید:{ ولاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ }.(آل عمران  ۱۳۹)

ترجمه : و سُست نشوید و غمگین نگردید! و شما پیروز هستید اگر ایمان داشته باشید!

توصیهء من به برادران مجاهدم اینست که :

نیت های خود را اصلاح کنید، هدف شما نباید مال دنیوی، منصب، غنیمت و شهرت باشد؛ بلکه باید کسب رضای الله متعال را هدف قرار دهید، جهاد یک عبادت دینی و یک فریضه است، بسبب جهاد تان,  خود را بر مسلمان دیگر برتر نپندارید,  و نه هم دیگران را تحت احسان خود قرار دهید.

بدانید که بزرگترین هدف جهاد ما حاکمیت نظام اسلامی است و مسئولیت های عمدهء نظام اسلامی حفظ دین، نفس، مال، عقل، نسل و عزت مسلمانان است، هیچ قول، فعل وحرکتی را  انجام ندهید که ارزشهای مذکور مسلمانان را تهدید کنید.

تلاش نماید که در جریان جهاد مسلمانان از دست تان آزار و اذیت نشود، فعالیت های جهادی خود را با دقت کامل پلان گذاری کنید، به اماکن عام المنفعه مثل شفاخانه ها، مدارس، مکاتب، پُل ها، منابع آب, تاسیسات عام المنفعه و پروژه ها زیان نرسانید؛ بلکه باید از ان حفاظت کنید. در همهء مناطق خصوصاً مناطقی که در کنترول امارت اسلامی است، زمینه را برای تعلیم دینی و عصری نسل جدید آماده کنید. از اذیت نمودن هموطنان با جدیت خودداری کنید و این قول رسول الله صلی الله علیه و سلم را به یاد داشته باشید که می فرمایند:   من ضیق منزلا أو قطع طریقا أو آذى مؤمنا فلا جهاد له – ( رواه ابو داود)

ترجمه: کسی که جا را بر کسی تنگ نماید و یا راهی را ببندد و یا هم به مؤمنی ضرر برساند، ثواب کامل از جهاد نخواهد برد.

در پایان ازثروت مندان وسرمایداران کشور میخواهم که در این شب و روزهای عید, برادران و خواهران فقیر و ناتوان خود را فراموش نکنند، مطابق توان خود با ایتام، بیوه زنان، معیوبین، محبوسین و خانواده های نیازمند همکاری و کمک نمایند.

 دیگرشما را به الله عزوجل میسپارم و دعا می کنم که عیدهای آینده ما را در سایهء نفاذ حاکمیت اسلامی و فضای استقلال کامل استقبال کند.

والســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

زعیم امارت اسلامی امیر المؤ منین شیخ الحدیث مولوی هبه الله اخند زاده

۲۷ رمضان المبارک ۱۴۳۷ ه ق

۱۲/۴/۱۳۹۵ ه ش

۲۰۱۶/۷/۲ م