وزاری خارجه تعدادی از کشورها با معاون سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند ملاقات کردند

عصر دیروز، در ضمن جلسه امضای پیمان پایان اشغال با امریکا در دوحه، پایتخت قطر، وزاری خارجه شماری زیادی کشورها با معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند جداگانه دیدار نمودند، امضای پیمان را به او تبریکی گفتند و خواهشات نیک خود را تقدیم نمودند. وزیر امور خارجه امریکا مایک […]

عصر دیروز، در ضمن جلسه امضای پیمان پایان اشغال با امریکا در دوحه، پایتخت قطر، وزاری خارجه شماری زیادی کشورها با معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند جداگانه دیدار نمودند، امضای پیمان را به او تبریکی گفتند و خواهشات نیک خود را تقدیم نمودند.
وزیر امور خارجه امریکا مایک پمپیو، وزیر امور خارجه ترکیه، وزیر امور امور خارجه ازبکستان، وزیر امور خارجه ناروی، نماینده خاص روسیه ضمیر کابلوف و نمایندگان کشورهای دیگری نیز با محترم ملا برادر آخند ملاقات نمودند.
آن ها تعهدات خود را برای تامین صلح سرتاسری در افغانستان و بازسازی و پیشرفت افغانستان اظهار نمودند و امضای پیمان دیروزی با امریکا را کامیابی بزرگ و تاریخی دانستند.
محترم ملا برادر آخند نیز از وزرای خارجه و نمایندگان سیاسی کشورهای یاد شده، یکبار دیگر سپاسگزاری نمود که به مراسم امضای پیمان تشریف آوردند. همچنان پیام های تهنیتی آن ها را قبول نمود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۵/۷/۱۴۴۱هـ ق
۱۰/۱۲/۱۳۹۸هـ ش ــ ۲۰۲۰/۲/۲۹م