مراسمی به مناسبت۴۴ مین سالروز تجاوز اتحاد شوروی برگزار شد

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در مراسمی که به مناسبت ۴۴ مین سالروز تجاوز اتحاد شوروی به افغانستان که در تالار رادیو و تلویزیون برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.   در این مراسم محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، شماری از اعضای کابینه، علما و […]

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان امروز در مراسمی که به مناسبت ۴۴ مین سالروز تجاوز اتحاد شوروی به افغانستان که در تالار رادیو و تلویزیون برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.

 

در این مراسم محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، شماری از اعضای کابینه، علما و مجاهدین اشتراک نموده بودند.

 

محترم مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء تجاوز اتحاد شوروی را محکوم کرد و از ششم جدی به عنوان روز سیاه در تاریخ افغانستان یاد نموده، گفت که اتحاد شوروی سابق پلان داشت که نظام و مفکوره کمونیستی را در افغانستان حاکم و تطبیق کند، اما ملت مجاهد افغان تحمل قبولی مفکوره های بیگانگان و تجاوز شوروی را نداشت و در مقابل آن دست به جهاد مقدس زد.

 

موصوف گفت که در اثر فداکاری مجاهدین افغانستان، شوروی و رژیم کمونیستی در افغانستان شکست خوردند و اینکه یک نظام کامل اسلامی حاکم نشد، عامل آن قدرت طلبی بزرگان مجاهدین بود.

 

معاون سیاسی ریاست الوزراء تصریح کرد که امارت اسلامی و ملت افغان به تمام مجاهدین احترام دارد و امروز مجاهدینی که امریکا و ناتو را به شکست مواجه کردند، یا همان مجاهدین اند که در برابر تجاوز شوروی سهم مستقیم داشتند و یا هم برادران و فرزندان آنان می باشند.

 

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که پس از جنگ های داخلی، امارت اسلامی به رهبری مرحوم امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد تقبل الله به میان آمد که غربی ها قوت و نظام اسلامی را تحمل نتوانستند و در جستجوی بهانه حمله به افغانستان شدند.

 

موصوف افزود که اگر اسامه بن لادن در افغانستان نمی بود، امریکا باز هم بالای افغانستان حمله میکرد.

 

محترم مولوی عبدالکبیر همچنان افزود که امارت اسلامی بحیث نظام مستقل با جهان و همسایگان به اساس احترام متقابل و اصول اسلامی، روابط خوب و قوی می خواهد و اجازه نمی دهد که کسی از خاک افغانستان به کسی دیگر تهدید و نگرانی ایجاد نماید.

 

همچنان در این مراسم محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء صحبت کرد و از ششم جدی به عنوان روز آغاز دردها، مصیبت ها، غم های ملت افغان و شهادت علما و استادان یاد نمود.

 

وی افزود که پس از سقوط نظام کمونیستی، شماری بخاطر رسیدن به اهداف شخصی شان، ثمره جهاد را به ناکامی مواجه و در افغانستان جنگ داخلی را آغاز کردند و اما پس از شکست امریکا، امارت اسلامی بجای انتقام، عفو عمومی را اعلان کرد و اکنون در تمام کشور زمینه زندگی آرام برای همه فراهم می باشد.

 

موصوف گفت که نظام حاکم اسلامی بازسازی کشور را مسئولیت خود میداند و به همین منظور همه ساله به شماری از پروژه های عمرانی بودجه اختصاص داده می شود.

 

در این مراسم محترم خلیفه سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله صحبت کرد و گفت که توان دشمنان افغانستان به پایان رسیده است و دیگر نمی توانند از افغان ها به زور کار بگیرند. نیاز است که ملت و حکومت با یکدیگر مشترکا و از نزدیک کار نمایند.

 

محترم مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گفت که پس از شکست قشون سرخ و بعداً غرب در افغانستان نیاز است که از قربانی ها حفاظت شود و به دشمنان وطن بار دیگر فرصت مداخله داده نشود. نظام کنونی در نتیجه میلیون ها قربانی حاکم شده که حراست از آن، مسئولیت همه می باشد.

همچنان ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، از ششم جدی به عنوان درس بزرگ برای نسل جدید یاد کرد و گفت که مردم افغان از آنانی بر افغانستان تجاوز نموده بودند، آرزوی آبادی وطن را نداشته باشند.

در این مراسم شماری از اعضای کابینه و مسئولین امارت اسلامی نیز اشتراک داشتند.