متن سخنرانی معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند در مراسم افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی

الحمدلله وکفی والصلوه والسلام علیه رسوله المجتبی امابعد: فاعوذ بالله من الشیطن الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم و اعتصموا بحمبل الله جمعیا ولا تفرقو – الایه و ایضا قال الله تعالی: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ […]

الحمدلله وکفی والصلوه والسلام علیه رسوله المجتبی
امابعد:
فاعوذ بالله من الشیطن الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم
و اعتصموا بحمبل الله جمعیا ولا تفرقو – الایه
و ایضا قال الله تعالی:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا ﴿۵٩﴾

پیش از همه، به اشتراک کننده‌‌گان این مجلس باوقار!
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
خوشحال‌ام که به تعقیب امضای توافق‌نامه تاریخی میان امارت اسلامی افغانستان و ایالات متحده امریکا، در جلسه افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی به هدف پایان دادن معضل چهل ساله افغانستان اشتراک داریم.
روند جاری صلح با عملی شدن کامل پیمان دوحه می‌تواند کامیاب شود.
امارت اسلامی تعهدات خود در پیمان دوحه را عملی کرده و عملی می‌کند.
همچنان از جهت مقابل نیز به جدیت می خواهیم که تعهدات خود در پیمان را عملی کند، تا پروسه صلح به خوبی به پیش برود و با تاخیر و موانع دچار نشود.
من درین مجلس از هر دو تیم حاضر می خواهم که در بحث ها و تصامیم شان دین مقدس اسلام و منافع علیای کشور را در نظر بگیرند و رسیدن به این هدف والا، باید قربانی منافع گروه ها و اشخاص نگردد.
جریان مذاکرات حتما مشکلات می دارد، اما خواست ما اینست که بحث ها با کمال حوصله، تحمل و تعامل خوب، به پیش برود.
امارت اسلامی افغانستان به ملت رنج دیده خود اطمینان می دهد که با تمام اخلاص در جریان مذاکرات بین الافغانی کوشش می‌کند که برای ملت مسلمان خود زمینه زندگی با صلح، آرام و خوشحال را مساعد سازد.
همچنان به جامعه جهانی اطمینان می دهد که به حد توان تلاش می‌کند تا مذاکرات بین الافغانی نتیجه مثبت داشته باشد.
ما می‌‌ خواهیم افغانستان کشور آزاد، مستقل، متحد و پیش‌رفته باشد و دارای چنان نظام اسلامی باشد که تمام اقوام کشور بدون هیچ‌گونه تبعیض جایگاه خود را دران ببیند و با یکدیگر در فضای برادری با صمیمیت کامل زندگی داشته باشند.
ما می‌خواهیم افغانستان در آینده با همسایه ها، منطقه و دیگر جهان روابط مثبت و استوار بر احترام متقابل داشته باشد.
در پایان، از امیر محترم کشور میزبان قطر و نیز وزیر امور خارجه، دولت و ملت آن کشور و همچنان از آن کشورهای که به ما را در مورد صلح همکاری همه جانبه کرده اند و می‌کنند، از صمیم قلب سپاس گذارم.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی
۲۴/۱/۱۴۴۲هـ ق
۲۲/۶/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۹/۱۲م