متن سخنرانی معاون سیاسی امارت اسلامی محترم ملا عبدالغنی برادر در مراسم امضای پیمان خاتمه اشغال میان امارت اسلامی و امریکا

بسم الله الرحمن الرحیم نحمده و نصلی علی رسوله الکریم، اما بعد : از شما همه مهمانان و حاضرین معزز، که درین جلسه تاریخی در مورد کشور ما اشتراک نموده اید، سپاسگزارم و شما را خوش آمدید می گویم. مذاکرات و توافق کامیاب میان امارت اسلامی افغانستان و امریکا، گام مثبتی به نفع مردم مجاهد […]

بسم الله الرحمن الرحیم

نحمده و نصلی علی رسوله الکریم، اما بعد :
از شما همه مهمانان و حاضرین معزز، که درین جلسه تاریخی در مورد کشور ما اشتراک نموده اید، سپاسگزارم و شما را خوش آمدید می گویم.
مذاکرات و توافق کامیاب میان امارت اسلامی افغانستان و امریکا، گام مثبتی به نفع مردم مجاهد افغانستان و جهان است و برای همه مبارک باد می گویم.
امارت اسلامی افغانستان برای تطبیق توافقنامه با امریکا متعهد است. همچنان می خواهد به حیث یک قوت منظم نظامی و سیاسی، روابط مثبت با همسایه ها و کشورهای منطقه و جهان داشته باشد و نقش سازنده ای را در منطقه و جهان ایفا نماید.
مردم افغانستان از چهار دهه به اینسو تکالیف زیادی را متحمل شده است و من امیدوارم که با خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان، افغان ها زیر چتر نظام اسلامی نفس راحت بگیرند، به زندگی آرام آغاز کنند و همه به آبادی و وحدت ملی کشور متوجه شوند. از همین سبب، بر تمام جهت های افغانی صدا میکنم که صادقانه، برای نظام آزاد و قوی اسلامی به میز مذاکرات بیایید، تا با اتفاق برای ارزش های اسلامی و منافع ملی گردهم بیائیم.
در پایان، از امیر محترم کشور قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، وزیر امور خارجه و معین صدر اعظم محترم محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و مقامات وزارت امور خارجه کشور قطر، که در روند طولانی مذاکرات سهولت ها را فراهم نمودند و درین راستا زحمت کشیدند. همچنان از مساعی کشور پاکستان که در عرصه صلح انجام دادند سپاسگزارم. همچنان از کشور چین، ازبکستان، ایران، روسیه، اندونیزیا، ناروی و دیگر همه کشورهای که در پروسه صلح همکاری نمودند سپاسگزارم. امیدوارم که در بازسازی افغانستان سهم بگیرید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.