قابل توجه مسئولین رسانه ها و نهاد های مدافع حقوق خبرنگاران

امارت اسلامی اهمیت و ضرورت رسانه ها در جامعه را بخوبی درک می کند ، رسانه ها برای اصلاح جامعه ، آگاهی و حفاظت از منافع والای کشور بهترین و مؤثر ترین وسیله می باشند . شما همه بخوی می دانید که کشور ما از ۱۴ سال به این سو در اشغال وحشیانه امریکایی ها […]

امارت اسلامی اهمیت و ضرورت رسانه ها در جامعه را بخوبی درک می کند ، رسانه ها برای اصلاح جامعه ، آگاهی و حفاظت از منافع والای کشور بهترین و مؤثر ترین وسیله می باشند .

شما همه بخوی می دانید که کشور ما از ۱۴ سال به این سو در اشغال وحشیانه امریکایی ها قرار دارد ، در تمام کشور جنگ جریان دارد و مجاهدین در رأس ملت مسلمان افغان ، بار گران مبارزۀ جهاد و آزادی را به دوش می کشند .

نجات از اشغال و به دست آوردن آزادی ، مکلفیت تمام افغان ها است ، این کار یک قشر خاص نیست و نه هم محدود به یک جهت خاص است .

استرداد آزادی از اشغالگران امریکایی ، و آوردن نظام اسلامی مطابق با عقاید و باور های راستین ملت و پاک از فساد ، وظیفۀ دینی و ملی همۀ ما و شماست .

اینکه مجاهدین کار بسیار سخت و گران جهاد را به پیش می برند و برای قربانی سر و مال خود از یک دیگر سبقت می گرفته  و از زندگی شخصی و هر چیز خویش در راه الله تعالی می گذرند ، چگونه انصاف خواهد بود که رسانه های فعال در کشور بر علیه این یگانه قوت مدافع کشور موقف گرفته و به نفع اشغالگران اذهان عمومی را مغشوش نمایند !!
بر همین اساس امارت اسلامی لازم دانست که بار دیگر به تمام رسانه های فعال در کشور خاطر نشان سازد که در سلسله فعالیت های خویش نشرات یک طرفه ننمایند؛ در مقابل جهاد مقدس جاری که بدون شک وظیفه و وجیبۀ دینی است ، موقف منفی اتخاذ نکنند ؛ به مجاهدین در هنگام جنگ تهمت های ناروا نه بندند؛ در مقابل مقاومت جاری اعلان های نفرت بر انگیز و غیر اسلامی نشر نکنند ؛ اگر در جریان جاری بخاطر بعضی از مشکلات بطور مستقیم نمی توانند از مجاهدین حمایت نمایند ، اقلا مخالفت هم نکنند و به نفع دشمن راپور های یک طرفه ، خبرها و پروگرام های یک جانبه نشر ننمایند .

این کردارها از یک طرف بدنامی تاریخی را در پی دارد و از جانب دیگر طرف جهادی را نیز مجبور می کند که از حیثیت خویش دفاع نموده و وسائل پروپاگند به نفع اشغالگران را بی مهار نگذارد .

متاسفانه در این اواخر ، در ولایات شمالی کشور مانند قندوز ، بدخشان ، بغلان ، سرپل و همچنین در کابل و دیگر مناطق که مجاهدین کدام پیش قدمی نموده و یا عملیات کامیاب انجام داده اند ، رسانه ها بجای اینکه به ملت حقایق را برسانند ، عمدا تلاش به سانسور و مخفی کردن حقایق دارند و بر علیه مجاهدین بطور حیرت آور و غیر معمول دست به پروپاگند زده اند ؛ گرفتن خبرهای ارائه شده از طرف سخنگویان امارت اسلامی و یا رد و تایید کدام خبر از سوی آنان را بطور کلی نادیده می گیرند که اینگونه موقف گیری شاید برای هیچ کسی قابل پذیرش نباشد .

ما بار دیگر از تمام رسانه ها در کشور می خواهیم که کاملا بی طرف باشند ، کدام خبرهایی را که از طرف دشمن نشر می کنند ، باید حتما نظر سخنگویان امارت اسلامی را در مورد آن بگیرند ، از نشر خبرهای نا درست و بی اساس بطور کلی بپرهیزند و به سالم نگهداشتن روابط خود با مجاهدین اهمیت قائل شوند .

در این مورد نهاد های مدافع حقوق رسانه ها نیز باید رسانه ها را به مراعات اصول ژورنالیستی فراخواند تا زمینه برای برانگیخته شدن حساسیت ها در مقابل آنان مساعد نگردد .

کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۷/۱۳هـ ق