راپورهای سازمان ملل در مورد حملات بر مراکز صحی و از اداره کابل در مورد تلفات ملکی، حقیقت ندارد

امروز از سوی سازمان ملل متحد راپوری در مورد حملات بر مراکز صحی پخش شده، که دران ادعا شده است از سوی مجاهدین امارت اسلامی در هشت (۸) جا بر مراکز صحی حملات شده است. ما این ادعا و راپور را دقیق نمی دانیم، بسیار واضح است که مراکز صحی از سوی طیارات اداره کابل […]

امروز از سوی سازمان ملل متحد راپوری در مورد حملات بر مراکز صحی پخش شده، که دران ادعا شده است از سوی مجاهدین امارت اسلامی در هشت (۸) جا بر مراکز صحی حملات شده است.
ما این ادعا و راپور را دقیق نمی دانیم، بسیار واضح است که مراکز صحی از سوی طیارات اداره کابل بمبارد می شوند. در ماه گذشته، مراکز صحی در غزنی و ولسوالی های چهاردره، امام صاحب و خان آباد ولایت قندوز به گونه قصدی بمبارد شدند، اسباب و آلات صحی از بین برده شد و مردم ملکی نیز شهید و زخمی شدند.
از سوی امارت اسلامی در هیچ جا بر کدام مرکز صحی حمله نشده، بلکه مراکز صحی محافظت شده و هنوز هم درین بخش توجه می کنیم.
از سوی دیگر، امروز به اصطلاح شورای امنیت اداره کابل ادعا کرده است که در یک هفته گذشته ۲۴ نفر ملکی در حملات مجاهدین امارت اسلامی شهید و ۱۰۵ تن دیگر زخمی شده اند.
ما این پروپاگند را نیز به جدیت رد می کنیم. مردم ملکی از سوی عساکر اداره کابل به گونه ارادی مورد حملات قرار می گیرند، که ما وقت به وقت راپورهای مستند و حتی ویدیوهای آن را هم نشر کرده ایم.
عساکر اداره کابل قریه ها و دهات را بمباردمان می کنند و میزایل می زنند و اربکی ها مردم را قصدا شکنجه می کنند و به شهادت می رسانند.
یک نمونه حملات دشمن مزدور بر مردم و تاسیسات ملکی، تخریب قصدی ۲۰۰ دکان، ۱۳ کانتینر، ۸ دواخانه و ۱ پمپ در منطقه مهاجر بازار ولسوالی گرشک ولایت هلمند به تاریخ ۲۴ جوزا است، که مردم را با ملیون ها افغانی زیان های مالی مواجه ساخت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۰/۲۹/۱۴۴۱هـ ق
۱/۴/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۲۱م