جزئیات دیدارهای هیئت امارت اسلامی در کشور پاکستان

پری‌روز یک هیئت شش نفری امارت اسلامی به رهبری معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند به دعوت رسمی پاکستان به آن کشور رفتند. این هیئت دیروز در اسلام آباد با وزیر امور خارجه پاکستان، نماینده خاص پاکستان برای افغانستان و دیگر مقامات بلندرتبه پاکستانی دیدار نمود و روی یک‌عده […]

پری‌روز یک هیئت شش نفری امارت اسلامی به رهبری معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی محترم ملا برادر آخند به دعوت رسمی پاکستان به آن کشور رفتند.
این هیئت دیروز در اسلام آباد با وزیر امور خارجه پاکستان، نماینده خاص پاکستان برای افغانستان و دیگر مقامات بلندرتبه پاکستانی دیدار نمود و روی یک‌عده موضوعات مهم بحث و تبادل نظر نمود.
از سوی هیئت امارت اسلامی خواسته شد که به مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان رسیدگی شود، که از سوی جهت پاکستانی پذیرفته شد و در باره رفع هر چه زودتر مشکلات اطمینان داده شد.
مشکلات آمد و رفت مهاجرین افغانی در پاکستان، مشکل دیمریج اجناس تجاری تاجران افغان در بندر کراچی، همچنان ایجاد سهولت‌های لازم و رفع موانع از سر راه صادرات افغانی، بحث شد.
همچنان مطالبه شد که برای محصلین افغان بورسیه‌های تعلیمی داده شود و آن‌جا برای محصلین ما سهولت ها فراهم شود. همچنان در مورد رهایی بندی‌های افغان دران کشور نیز بحث شد و از سوی مقامات آن کشور وعده داده شد که درین مورد گام‌های جدی برداشته می‌شود. بندی‌های بی‌سرنوشت و گرفتار به جرائم خورد رها و از قید مجرمان بزرگ کاسته می‌شود.
همچنان در مورد ثبات و امنیت افغانستان و منطقه گفتگو شد و مذاکرات بین الافغانی و آمدن صلح در افغانستان برای هر دو کشور مهم دانسته شد.
نیز بر باور و روابط خوب میان هر دو کشور تاکید شد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی
۷/۱/۱۴۴۲هـ ق
۵/۶۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۲۶م