برگذاری جرگه توضیح پالیسی امارت اسلامی در پنجشیر

جرگه توضیح و تشریح پالیسی امارت در پنجشیر برگزار شد   بازارک ۱۲ صفر ۱۴۴۵ آژانس باختر   جرگه توضیح و تشریح پالیسی امارت اسلامی افغانستان امروز از سوی وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل در پنجشیر برگزار شد.   در این جرگه که به همکاری آمریت‌ امور سرحدات، اقوام و قبایل پنجشیر برگزار شده […]

جرگه توضیح و تشریح پالیسی امارت در پنجشیر برگزار شد

 

بازارک ۱۲ صفر ۱۴۴۵ آژانس باختر

 

جرگه توضیح و تشریح پالیسی امارت اسلامی افغانستان امروز از سوی وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل در پنجشیر برگزار شد.

 

در این جرگه که به همکاری آمریت‌ امور سرحدات، اقوام و قبایل پنجشیر برگزار شده بود، در آن الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر، ملا عبدالخالق عابد معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، مولوی ولی محمد حقانی رئیس پالیسی و جرگه ها، مسوولان محلی «ملکی و نظامی» ولسوالان، علما، متنفذان قومی و صدها شهروند پنجشیر شرکت داشتند.

 

والی پنجشیر در افتتاح این جرگه گفت که این جلسه که امروز در تالار جلسات ولایت پنجشیر زیر بیرق سفید کلمه «متبرک» و در آغوش نظام امارت اسلامی در پنجشیر برگزار شده است سبب افتخار و مسرت همه ملت افغانستان بخصوص مردم دلیر و شریف پنجشیر است.

 

وی افزود که همچو جرگه ها که از طرف برزگان امارت اسلامی در سطح ولایت های کشور تدویر می‌یابد به معنی مصداق حدیث رسول اکرم «ص » است که هرکدام شما در برابر زیر دستان تان مسوولیت دارید»

 

او گفت که این بزرگان که از وزارت امور سرحدات کشور به پنج‌شیر تشریف آورده اند و با ملت، بزرگان قوم و علمای کرام از نزدیک بدون کدام حایل دیدار می‌کنند نظریات، مشکلات و پیشنهادات آنان را با جبین باز استماع می‌نمایند و در صدد رسیدگی به مشکلات ملت خود در این جا حضور دارند این مسوولیت پذیری آنان است زیرا هر شخص و فردی که در نظام امارت اسلامی افغانستان مسوولیت می‌گیرد و یا به آن سپرده می‌شود در حقیقت نشان دهنده مسوولیت پذیری آنان در برابر امراء و ملت شأن است و این بزرگان کوشش می‌کنند از طریق همین جلسات نظریات مردم را دریافت و صدای آنان را به مقامات بلند پایه امارت اسلامی برسانند.

 

والی پنجشیر هم‌چنان تاکید کرد که در نظام اسلامی هیچ نوع تبعیض نژادی، قومی و سمتی وجود نداشته و رهبری امارت اسلامی افغانستان به همه اقوام ساکن کشور به یک دید نگاه کرده و بنابراین برای مان لازم است تا از امراء خود اطاعت کنیم و پایه های نظام خویش را مستحکم‌تر سازیم.

 

بعداً ملا عبدالخالق عابد معین امور جرگه ها و اقوام وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل گفت که ما با این سفر خویش به پنجشیر میخواهیم نظریات، پیشنهادات و مشکلات شما مردم را دریافت و در راستای رفع آن به اسرع وقت رسیدگی کنیم.

 

وی افزود که چگونگی هدف از برگزاری این جرگه را ایجاد اتحاد بیشتر و اتفاق میان اقوام با هم برادر افغانستان تشکیل می‌دهد.

 

او بیان کرد که آزادی، حریت و وحدت که نصیب ملت مان شده است، همه از برکت ایثار و فداکاری های مجاهدین تحت قیادت امیرالمومنین مولوی شیخ هبه الله حفظه الله می‌باشد.

 

مولوی عابد خاطر نشان کرد که وحدت و یک پارچگی باعث پیروزی ما در برابر اشغال شد، و همین اتحاد میان اتباع کشور سبب امنیت سرتاسری در کشور شده است و باید وحدت و اتحاد مان حفظ شود و همه باید از نظام امارت اسلامی حمایت کنند.

 

ملا عبدالخالق عابد گفت که هدف کلی امارت اسلامی خدمت برای مردم است و باید با این نظام همکار باشیم، تا سبب رشد و ترقی کشور در تمام عرصه ها شود.

 

او گفت وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل در خدمت همه اقوام کشور می باشد و برای مشکلات مشروع آنان در تمام عرصه‌ها رسیدگی خواهد کرد.

 

بعداً رئیس پالیسی وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت طوری‌که همه‌ی ما و شما میدانیم تمام اتباع و اقوام مختلف ساکن کشور آرمان همیشگی شأن به میان آمدن یک نظام کاملاً اسلامی در کشور بود که به نصرت الله متعال و زحمات و جانفشانی مجاهدین تحت قیادت امیرالمومنین مولوی شیخ هبه الله حفظه الله به این نعمت رسیدیم و شکر این نعمت بزرگ واجب است رهبری امارت اسلامی افغانستان حامی مال و جان همه اتباع کشور است نظام امارت اسلامی طبق پالیسی و راهکارهای اسلامی خویش تأکید بر اتفاق و اتحاد در میان همه اتباع افغانستان دارد و همه اقوام را به یک نظر دیده و هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد و در این نظام هیچ نوع تبعیض نژادی، قومی و سمتی وجود ندارد، برای ما و شما لازم است و واجب است که از امراء خویش اطاعت کنیم.

 

وی افزود که امراء امارت اسلامی افغانستان همواره تلاش کرده‌اند تا از طریق عملی کردن پروژه‌های ملی در سطح کشور بخصوص در پنجشیر زمینه کار را برای مردم مساعد و کشور را آباد نماید.

 

متعاقباً مولوی عبدالباسط امیری مسوول اداره امور سرحدات، اقوام و قبایل پنجشیر طی سخنانی گفت که بعداز پیروزی آمارت اسلامی افغانستان اداره آنها توانسته است برنامه‌های متعددی را بر تامین وحدت میان اقوام در این ولایت برگزار نماید و هم‌چنان به هر نوع مشکل مردم با همکاری رهبری ولایت به اسرع وقت رسیدگی کند.

 

وی افزود که اهدا این جرگه امروزی این است که صدای شما مردم غیور پنجشیر را خود مسوولان استماع کرده و به وزرا شریک نمایند و تا حضرت امیرالمومنین شیخ هبه الله حفظه الله برسانند و شما مردم میتوانید آزادانه مشکل تان را با این هییات با صلاحیت شریک کنید در حقیقت این اتحاد و همدیگر پذیری و اطاعت از دستورات الله متعال و رسول اکرم «ص» در سرتاسر افغانستان است.

 

بعداً مفتی عبدالهادی امین رئیس استخبارات پنجشیر گفت که هماهنگی میان قیادت های دینی، سیاسی و اجتماعی در امارت اسلامی افغانستان سبب شد که به پیروزی برسد و اذعان کرد به فضل الله متعال این سه قیادت بشکل همگام فعلاً نیز در پنجشیر پیش می‌رود.

 

در ادامه این جلسه علمای سرتاسر پنجشیر به نمایندگی از مردم یکی پی هم سخن زدند پیشنهاد، نظریات و خواسته های شأن را به حضور مسوولان امارت اسلامی بیان کردند.