امارت اسلامی هزار تن زندانیان اداره کابل را طبق پیمان دوحه رها کرد و پروسه از طرف ما تکمیل شد

به اساس پیمان دوحه، که دران از سوی امارت اسلامی در بدل ۵۰۰۰ زندانیان، وعده رهایی ۱۰۰۰ زندانی شده بود، امروز از سوی ما تعداد یاد شده زندانیان رها و تکمیل گردید. رهبری امارت اسلامی تصمیم گرفت که به مناسبت عید الاضحی، آن زندانیان باقی مانده اداره کابل را هم رها کند، که در پیمان […]

به اساس پیمان دوحه، که دران از سوی امارت اسلامی در بدل ۵۰۰۰ زندانیان، وعده رهایی ۱۰۰۰ زندانی شده بود، امروز از سوی ما تعداد یاد شده زندانیان رها و تکمیل گردید.
رهبری امارت اسلامی تصمیم گرفت که به مناسبت عید الاضحی، آن زندانیان باقی مانده اداره کابل را هم رها کند، که در پیمان دوحه تعهد کرده بود.
امروز با رهایی ۸۲ تن زندانیان در ولایت های هرات، فراه، غور، نیمروز، زابل و بلخ پروسه رهایی زندانیان از سوی امارت اسلامی موفقانه تکمیل شد.
پروسه رهایی زندانیان به تاریخ ۲۴ حمل ۱۳۹۹ هجری شمسی آغاز شده بود و کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی توانست در ظرف ۳ ماه و ۱۶ روز از ۳۰ ولایات کشور در ۵۴ مراحل، پروسه رهایی ۱۰۰۵ تن زندانیان اداره کابل را تکمیل کند و نشان بدهد که امارت اسلامی در راستای حل مسالمت آمیز مسائل، جدی و پیشگام است.
تاریخ، ارقام و مراحل رهایی زندانیان از سوی ما، وقت به وقت با رسانه ها شریک شده و اکنون یکبار دیگر به همرای شما در جدول ذیل انرا شریک می سازیم.

محمد سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی
۹/۱۲/۱۴۴۱هـ ق
۱۳۹۹/۵/۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۷/۳۰م