اعلامیۀ شورای رهبری در مورد شهادت أمیرالمؤمنین ملا أخترمحمد منصور رحمه الله و تعین أمیر جدید

الحمد لله الذی بیده ملکوت کل شیء وإلیه ترجعون. وإذا قضى أمرا فإنما یقول له کن فیکون. وله الحمد فی السمـوات والأرض وعشیا وحین تظهرون. یخرج الحی من المیت ویخرج المیت من الحی ویحیی الأرض بعد موتها وکذلک تخرجون. ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له ونشهد أن سیدنا محمدا عبده ورسوله […]

الحمد لله الذی بیده ملکوت کل شیء وإلیه ترجعون. وإذا قضى أمرا فإنما یقول له کن فیکون. وله الحمد فی السمـوات والأرض وعشیا وحین تظهرون. یخرج الحی من المیت ویخرج المیت من الحی ویحیی الأرض بعد موتها وکذلک تخرجون. ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له ونشهد أن سیدنا محمدا عبده ورسوله الأمین المأمون، والجوهر المکنون . اللهم فصل وسلم على سیدنا محمد وعلى آله وصحبه الذین هم فیما عند الله راغبون وبعد.

قال الله تبارک و تعالی: مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَهٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَمَن یُؤْمِن بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ۱۱ وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّیْتُمْ فَإِنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلَاغُ الْمُبِینُ ۱۲ اللَّهُ لَا إِلهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ۱۳ التغابن

ترجمه : هیچ مصیبتی (به انسان) نمی‌رسد، مگر به حکم (و فرمان) الله و هرکس به الله ایمان آورد (الله) قلبش را هدایت می‌کند، و الله به همه چیز داناست. ( ۱۲ ) الله را اطاعت کنید، و رسول الله را اطاعت کنید، پس اگر روی بگردانید، (بدانید که) بر فرستاده ما وظیفه‌ای جز ابلاغ آشکار نیست. ( ۱۳ )  الله کسی است که هیچ معبودی (به حق) جز او نیست، پس مؤمنان باید بر الله توکل کنند.

رضینا بالله ربا و بالاسلام دینا و بمحمد صلی الله علیه وسلم نبیا ورسولا.

امارت اسلامی افغانستان با رضا به قضای الهی و با ایمان محکم و روحیۀ بلند اعلان می نماید که زعیم امارت اسلامی افغانستان جناب أمیرالمؤمنین ملا أختر محمد منصور تقبله الله در روز شنبه بتاریخ ۱۴ ماه شعبان المعظم سال ۱۴۳۷ هجری قمری مصادف با یکم ماه جوزای سال ۱۳۹۵ هجری شمسی در یک منطقۀ سرحدی میان وسوالی ریگستان ولایت قندهار و منطقۀ نوشکی بلوچستان ، در حملۀ طیارۀ بی پیلوت طاغوت امریکایی به مقام عالی شهادت فائز گردیده است . انالله و انا الیه راجعون

شورای رهبری امارت اسلامی به تمام منسوبین امارت اسلامی ، مجاهدین ، ملت افغان ، کافۀ امت اسلامی و بطور اخص به خانوادۀ داغدیدۀ شهید امیرالمؤمنین تقبله الله ، مراتب تسلیت خویش را تقدیم می نماید و از بارگاه الله متعال برای شهید امیرالمومنین تقبله الله ، قبولیت شهادت ، دیدار الهی و جنت الفردوس را خواستار است ، الله تعالی بر شهید منصور صاحب رحم بفرماید و به خانوادۀ نامبرده ، خویشاوندان ، مجاهدین و امارت اسلامی در این مصیبت بزرگ ، صبر جمیل ، اجیر عظیم و نعم البدل نصیب نماید . آمین یارب العالمین .

برادران مؤمین !

تاریخ شاهد است که نهضت های حقانی امت اسلامی همیشه با شهادت رهبران ، وفات و با دیگر مصایب مشابه همیشه مواجه شده اند ، اما همچو مصیبت های گران ، هیچگاه صاحبان ایمان را به لرزه در نیاورده است ، بلکه آنان را بیش از پیش مصمم و محکم نموده است و آنان با عزم و ایمان مستحکم تا آخرین مرحله، راه مبارزۀ برحق را تعقیب نموده اند .

(وکأین من نبی قاتل معه ربیون کثیر فما وهنوا لما أصابهم فی سبیل الله وما ضعفوا وما استکانوا والله یحب الصابرین ۱۴۶)

 

شهید أمیرالمؤمنین تقبله الله ، بندۀ الله متعال و مجاهد راه حق بودند ، ایشان فریضۀ خویش را با بهترین و پر افتخار وجه انجام دادند، تا هنگام مرگ ، بر ایمان و عزم بر حق خویش مستحکم باقی ماندند ، در مدت کوتاه زعامت امارت اسلامی ، چنان تاریخ عزم ، ایمان و سربلندی را از خود بجا گذاشتند که برای همیشه تمام مسلمانان و بخصوص مبارزین و مجاهدین بر آن افتخار خواهند کرد .

ایشان با وجود شرایط سخت و امتحانی مکانی و زمانی ، نه به خواسته های مکرر طاغوت جهانی تن دادند و نه هم در مقابل تهدید ها تسلیم شدند و نه هم پروسه های تحمیلی و تزویری کسی را پذیرفتند ، نه از تهدید ها ترسیدند و نه هم توطئه های داخلی و خارجی ، دسیسه ها و فشارها عزم ایشان را متزلزل ساخت .

شهید منصور صاحب وظیفۀ زعامت امارت اسلامی را عینا همانند سلف خویش جناب امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله انجام دادند تا جایی که با همین موقف پر افتخار ، ایمان قوی و توکل، در جریان یک سفر جهادی به دیدار الله متعال شتافتند .

از آنجاییکه پس از شهادت و یا وفات امام و امیرالمومنین ، نصب زعیم جدید بر گردن مسلمانان یک فریضۀ لازمی است ، شورای رهبری امارت اسلامی که متشکل از تعداد زیادی از علمای کرام ، اساتید تفسیر و حدیث ، سیاست مداران متدین و صاحبان تجربۀ جهادی است ، با دایر نمودن یک مجلس ، که از اعتبار شرعی اهل الحل و العقد برخوردار بود، پس از تفکر عمیق ، تدبر و در نظر گرفتن مصلحت های همه جانبۀ دینی و جهادی ، جناب محترم شیخ الحدیث مولوی هبت الله آخند زاده صاحب را به حیث زعیم جدید امارت اسلامی با اتفاق آراء تمام اعضای شوراء تعین نموده و من حیث أمیر شرعی با ایشان بیعت نمودند .

همچنین جناب محترم الحاج ملا سراج الدین حقانی صاحب و فرزند برومند حضرت أمیرالمؤمنین جناب مولوی محمد یعقوب صاحب به عنوان معاونین ایشان تعیین گردیدند .

شورای رهبری امارت اسلامی ، تمام مجاهدین و کافۀ ملت متدین خویش را در این شرایط به وحدت و توکل علی الله فرا می خواند ، مجاهدین هیچ گونه تشویش را به خود راه ندهند ، بحمدالله ما ربّ ناصر و مددگاری داریم ، شمع اسلام و جهاد که در طول چهارده قرن روشن بوده است تا قیامت نیز روشن و پر نور باقی خواهد ماند ، جای شکر الله تعالی است که ما به نام امارت اسلامی یک نظام برحال و سالم داریم ، برای حفاظت این نظام  ،استحکام و پیشرفت آن ، این وجیبۀ دینی همه است که با أمیرالمؤمنین جدید جناب محترم شیخ الحدیث مولوی هبت الله آخند زاده بیعت نموده و در تحت سرپرستی ایشان ، به مبارزۀ بر حق خویش ادامه دهند .

همچنین زعیم امارت اسلامی و شورای رهبری از تمام مسلمانان امید دارد که از فردا برای ۳ روز برای فاتحۀ أمیرالمؤمنین جناب ملا أخترمحمد منصور رحمه الله تعالی و به نیت بخشیدن ثواب به روح ایشان ختم های قرآن کریم بر پا نمایند .

والسلام

شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۸/۱۸هـ ق

۱۳۹۵/۳/۵هـ ش ـــ ۲۰۱۶/۵/۲۵م