اعلامیه کمیسیون زراعت، مالداری و عشر و زکات امارت اسلامی در مورد نهال شانی در کشور

با در نظرداشت طبیعت کشور عزیز ما، که تا حد زیادی زراعتی است و جنگلات دران اهمیت خاصی دارد، زراعت و جنگلات کشورهای ما بر اثر تهاجم های بیگانگان به شدت صدمه دیده است. چون از چهل به اینسو، بارود و مواد کیمیایی در خاک ما بکار برده می شود، هوای زیبای وطن ما آلوده […]

با در نظرداشت طبیعت کشور عزیز ما، که تا حد زیادی زراعتی است و جنگلات دران اهمیت خاصی دارد، زراعت و جنگلات کشورهای ما بر اثر تهاجم های بیگانگان به شدت صدمه دیده است.

چون از چهل به اینسو، بارود و مواد کیمیایی در خاک ما بکار برده می شود، هوای زیبای وطن ما آلوده و زهرآگین شده است. پرنده های ما یا تلف شده اند و یا هم کوچیده اند، که زیان جبران ناپذیر به حساب می آید.

صفایی هوا، افزایش فیصدی آکسیژن، افزایش آب قابل آشامیدنی در زمین، کاهش دادن گراف خسارات سیلاب ها؛ تنها و تنها در افغانستان سرسبز ممکن است.

ما چون از جانب خداوند متعال به آبادی زمین مامور هستیم، چنانکه فرموده الهی است : هُوَ أَنشَأَکُم مِّنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا،  و همچنان رسول الله صلی الله علیه و سلم نهال کردن درخت را جاریه صدقه خوانده و از روی اهمیت خاص آن فرموده است : عن أنس رضی الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله علیه وسلم: “إن قامت الساعه وبید أحدکم فسیله، فإن استطاع أن لا یقوم حتى یغرسها فلیفعل”. رواه احمد – یعنی اگر برسد به یکی از شما را قیامت، در حالیکه در دست او نهالی بود، پس باید بکارد آن را.

همچنان بنا بر فرمان امیر المؤمنین شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده حفظه الله کمیسیون زراعت، مالداری و عشر و زکات امارت اسلامی هر سال به ارزش ملیون ها افغانی نهال کاشت می کند.

امسال باز هم کمیسیون مذکور متعهد است و به هموطنان عزیز خود نیز یادآوری می کند که به حد توان خود نهال ها کاشت بکنید، تا از یکسو در آبادی زمین سهم بگیرید و امر رسول اکرم صلی الله علیه و سلم را بجا آورید و از سوی دیگر در تصفیه هوایی آلوده نقش داشته باشید و برای آینده صحتمند سعی کرده باشید.

با این کار، کشور ما به سوی آبادی و خوشحالی پیشرفت می کند.

کمیسیون زراعت؛ مالداری و عشر و زکات امارت اسلامی

۳/۷/۱۴۴۱هـ ق
۸/۱۲/۱۳۹۸هـ ش ــ ۲۰۲۰/۲/۲۷م