اعلامیه کمیسیون دعوت، ارشاد، جلب و جذب

بسم الله الرحمن الرحیم قال الله تعالی: ﴿ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ…﴾ و قال تعالی: ﴿وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ﴾ وقال تعالى : ﴿وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ﴾ پیش از همه پیمان تاریخی پایان اشغال را به تمام هموطنان رنج دیده خود تبریک می گوئیم. خدا کند که مراحل آتی […]

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ﴿ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ…﴾ و قال تعالی: ﴿وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ﴾ وقال تعالى : ﴿وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ﴾

پیش از همه پیمان تاریخی پایان اشغال را به تمام هموطنان رنج دیده خود تبریک می گوئیم.
خدا کند که مراحل آتی این پیمان پر افتخار و تاریخی به خوبی انجام یابد و در نتیجه آن با حاکمیت نظام مستقل و مطلوب اسلامی، آرمان های مردم افغانستان برآورده شود و کشور عزیز ما ازین فاجعه دردناک و طولانی نجات یابد.
مسئولان کمیسیون دعوت و ارشاد به نمایندگی از امارت اسلامی افغانستان می خواهند به تمام آن مخالفان که تا هنوز متاسفانه به دفاع از اشغالگران و برای تداوم اشغال کمر بسته اند، توسط این نامه یکبار دیگر پیام حسن نیت و همدردی خود را برسانند. امید است که مالک قلب ها – جل جلاله – این نامه را وسیله شرح الصدر بگرداند.
برای شما بهتر معلوم است که این فاجعه طولانی – چهل ساله افغانستان، از کدام نقطه، به کدام شکل و از سوی کدام دشمنان خارجی و داخلی آغاز شد و چطور تا امروز گسترش یافت و کِی ها هنوز هم تلاش دارند که این معضل را دوام دهند.
اما ملت مسلمان ما و شما به قومنده بزرگان صالح خود، نخست در برابر مهاجمین شوروی و رژیم کمونیستی دست نشانده آن ها با دستان خالی وارد میدان قربانی شدند، تا دین، میهن و آبروی شان را از دشمن متجاوز نجات بدهند و درین راستا، ملت مسلمان ما زحمات زیادی را متقبل شدند تا به آرمان مقدس شان برسند. اما متاسفانه، پس از فتح و استقلال از شوروی ها، باز هم آرمان مردم مسلمان ما برآورده نشد و از نظام مستقل و مستحکم اسلامی محروم ماندند.
بلکه مجاهدین در برابر همدیگر دست و گریبان شدند، انارشیسم که فتنه بزرگی است به میان آمد، هدف اصلی جهاد کامیاب ما که اعلای کلمه الله بود از دست رفت و شهادت ها، جراحت ها، مهاجرت ها و قربانی های بی شماری دیگر افغان ها بی نتیجه شد. همان بود که تحریک اسلامی طالبان در برابر آن دوره هرج و مرج قیام نمود، تا انارشیسم، ملوک الطوائفی، ظلم و بی نظمی ها را پایان دهد و بجای آن، حکومت واحد اسلامی را حاکم بسازد.
اما متاسفانه، دشمنان دین و میهن ما باز هم این چادر امن را در افغانستان تحمل نتوانستند و آن را فرصت چندانی ندادند.
در سال ۲۰۰۱، نیروی قدرت مند جهان «ناتو» به رهبری امریکا هجوم آوردند، خاک ما را اشغال کردند، ما را در خانه خود محکوم و مغلوب ساختند، زمام زمین و فضای کشور ما را بدست خود گرفتند، ده ها هزار افغانان بی چاره را شهید و زخمی ساختند و هزاران تن دیگر را در گوانتانامو، بگرام و دیگر زندان های مخفی انداختند و با آن ها چنان برخورد غیر انسانی انجام دادند که بشریت ازان خجالت می کشد.
بر علاوه ازین، به هدف پیاده کردن پلان های جهانی شان، میدان ها و پایگاه های بزرگ نظامی در کشور ما ایجاد کردند و بعضی اشخاص فراری و رانده شده را برای تذلیل مردم سربلند، عزت مند و مجاهد ما با خود آوردند و درین جا حاکم ساختند. عینا چنانکه شوروی وقت کمونیستان زیردست خود را درین جا مسلط کرده بودند.
چنان نظام دست نظام نشاندهی را به محض زور بر افغان ها تحمیل کرده اند که در کارهای ماورای قانون، بی نظمی و فساد در سطح جهان جایگاه امتیازی را از خود کرده است و به حیث رژیم ناقض حقوق بشر، غاصب زمین، آلوده در قاچاق مواد مخدر و قاتل مردم خود شناخته می شود.
اما اکنون که لله الحمد، متجاوزین خارجی نیز پس از دو دهه حقایق را درک کردند و به این گردن نهادند که از راه تفاهم کشور ما را ترک کنند و تمام نیروهای خود را خارج کنند، این بشارت بزرگی برای تمام افغان هاست.
درین مورد پیام مختصر ما اینست که : با توجه به واقعیت های فوق، این مکلفیت ایمانی، شرعی، ملی، فطری و بشری هر افغانی است که تا هنوز در پهلوی اشغالگران ایستاده است، تا پس از پیمان تاریخی پایان اشغال باید از مقاومت در برابر مردم خود دست بگیرند و بجای آن به دفاع از کشور خود ایستاده شوند.
برای شما هویدا است که امارت اسلامی برای آزادی کامل کشور تنها بر جنگ اصرار ندارد، بلکه در عرصه تفاهم نیز برای جهانیان نشان داد که ما به تفاهم ترجیح می دهیم، اما جنگ بر ما تحمیل شده است، جنگ انتخاب دلخواه ما نه، بلکه مجبوریت ما بود.
پس افغانستان در چنین حالتی به اتحاد و اتفاق تمام افغانان با احساس نیاز دارد، این یکپارگی ما مسئولیت الهی و ملی ما است. این حقیقتی است که هیچگاه باید نادیده نگیریم، اگر هنوز هم این درک را نداشته باشیم، روزی می رسد که افغانستان و افغان ها طعمه این آتش می شوند.
بناءً اداره دعوت و ارشاد به نمایندگی از امارت اسلامی افغانستان بر تمام مخالفان صدا می کند که با استفاده از فرمان عفو عمومی امیر المؤمنین شیخ هبه الله حفظه الله، دیگر از مخالفت بی جا دست بگیرند و زیر چتر نظام مستقل اسلامی به پیام استقلال و صلح افغان ها لبیک بگویند. ما و شما افغان ها بدون این دیگر انتخاب و چاره ای نداریم.
خداوند متعال بکند که ما پیام دردمندانه خود را به شما رسانیده باشیم، تا در آخرت به سبب عدم مراعات حقوق همدیگر با عذاب و عقوبت رو برو نشویم.
وما علینا الا البلاغ، حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم النصیر.

ریاست عمومی کمیسیون دعوت، ارشاد، جلب و جذب

        برای تماس :واتساپ : ۰۰۹۳۷۰۶۱۵۸۰۷۱
۰۷۲۸۲۶۶۲۰۶
۰۷۸۵۴۸۰۸۶۴
شماره مخابره : ۵۰۵۰
آدرس ایمیل : [email protected]