اعلامیه کمیسیون تعلیم، تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی در مورد تنظیم امور تعلیمی در مناطق تازه فتح شده‌ی کشور

از آنجائیکه امارت اسلامی تعهد به گسترش تعلیم و تربیه در کشور، تسریع و فعالیت بیش‌تر روند تعلیمی دارد، و برای ادای این مسئولیت مقامات تعلیم و تربیه را در سطح ولایات و ولسوالی‌ها در سراسر کشور تعیین وتوظیف کرده‌است. اکنون که الحمدلله به لطف خداوند متعال و برکت قربانی مجاهدین، سلسله فتوحات در اکثر […]

از آنجائیکه امارت اسلامی تعهد به گسترش تعلیم و تربیه در کشور، تسریع و فعالیت بیش‌تر روند تعلیمی دارد، و برای ادای این مسئولیت مقامات تعلیم و تربیه را در سطح ولایات و ولسوالی‌ها در سراسر کشور تعیین وتوظیف کرده‌است. اکنون که الحمدلله به لطف خداوند متعال و برکت قربانی مجاهدین، سلسله فتوحات در اکثر ولایت‌های کشور سرعت یافته و تمام ارگان‌های امارت اسلامی در مناطق فتح‌شده به فعالیت‌های خود دوام می‌دهند.

بنابراین کمیسیون تعلیم، تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی نیز اعلام می‌نماید:

  • ۱: مسئولان، اساتید، معلمان، محصلین و منسوبین کلیه مکاتب، مدارس، شعبه‌های حفظ و سایر ادارات تعلیمی مناطق تازه به دست‌آمده باید فعالیت‌های تعلیمی خود را بدون هیچ گونه تاخیر و مانعی ادامه دهند. کمیسیون تعلیم و تربیه تلاش دارد علاوه بر تامین امنیت، تمام امکانات و تسهیلات شان را آماده سازد، هموطنان محترم هیچ نوع نگرانی نداشته باشند.
  • ۲: تمام مقامات محترم و مجاهدین بزرگوار باید امنیت مسئولان، منسوبین و متعلمین مدارس، مکاتب و کلیه ادارات تعلیمی در مناطق به دست‌آمده را حفظ کنند و به هیچ کس اجازه ندهند که ساختمان‌ها، اجناس اداری و تدریسی و سایر موارد مربوطه را متضرر سازند و یا اساتید و معلمان اداره‌های مذکور را با تهدید مواجه نمایند بلکه تمام آن‌ها را از پشتیبانی کامل خود اطمینان دهند و سفارش ادامه دادن به فعالیت‌های تعلیمی را به آنها بدهند.
  • ۳: از همه مسئولان ولایت‌های مربوطه (رئیسان ولایات و مدیران ولسوالی‌ها) تقاضا می‌شود که تمام اداره‌های تعلیمی موجود در مراکز مفتوحه را فعال نگه دارند، بر آنها نظارت کنند، در حل مشکلات تعلیمی همکاری نمایند و علاوه بر سایر اداره‌های تعلیمی جهت فعال نگه داشتن آنها قدم بردارند.
    والسلام

امارت اسلامی افغانستان
کمیسیون تعلیم، تربیه و تحصیلات عالی
۱۴۴۲/۱۰/۲۸ هـ ق
مطابق با ۱۴۰۰/۳/۱۹ هـ ش