اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد وفات یکتن بندی در زندان مرکزی زابل

با دوام وضعیت خشن در زندان های اداره کابل و ادامه وفات زندانیان، با تاثر عمیق خبر به دست آورده ایم که یکتن بندی حمید الله پسر مرادخان، باشنده منطقه دوزی ولسوالی دایچوپان ولایت زابل بر اثر بیماری در زندان مرکزی زابل وفات نموده است. این بندی که از دو ماه به اینسو بندی بود، […]

با دوام وضعیت خشن در زندان های اداره کابل و ادامه وفات زندانیان، با تاثر عمیق خبر به دست آورده ایم که یکتن بندی حمید الله پسر مرادخان، باشنده منطقه دوزی ولسوالی دایچوپان ولایت زابل بر اثر بیماری در زندان مرکزی زابل وفات نموده است.

این بندی که از دو ماه به اینسو بندی بود، از مسئولان زندان به گونه مکرر تقاضای تداوی خود را می نمود، اما متاسفانه، هیچ توجهی صورت نگرفت و بالاخره بر اثر آن بیماری جان باخت.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی بی توجهی در حق بندی مذکور و عدم تداوی قصدی او را، که منجر به وفات نامبرده شد، به شدت تقبیح می نماید و همچون گذشته، یکبار دیگر از نهادهای بشری و ادارات حقوقی به جدیت می خواهد که در مورد وضعیت زندانیان ما، احساس مسئولیت کنند، برای تداوی بندی های بیمار دست به کار شوند و بر مقامات اداره کابل فشار بیاورند تا با زندانیان برخورد انسانی داشته باشند.

ما برای بندی وفات شده از بارگاه خداوند متعال جنت الفردوس مسئلت داشته، و برای خانواده و عزیزانش صبر جمیل و اجیر جزیل استدعا داریم.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۳/۱۲/۱۴۴۱هـ ق
۳/۵/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۷/۲۴م