اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد وفات یکتن زندانی موسفید در زندان پلچرخی

با تاثر اطلاع حاصل نموده ‌ایم که شب گذشته یکتن زندانی کهن‌سال سیاسی «محمد حسن پسر محمد ظریف باشنده‌ی قریه‌ی امبیر ولسوالی قرغه ولایت لغمان» در زندان پلچرخی بر اثر بیماری و بی توجهی به شهادت رسیده است. نامبرده از مدت زیادی بیمار بود، اما از سوی مسئولان اداره کابل تداوی درست نمی‌شد و نه […]

با تاثر اطلاع حاصل نموده ‌ایم که شب گذشته یکتن زندانی کهن‌سال سیاسی «محمد حسن پسر محمد ظریف باشنده‌ی قریه‌ی امبیر ولسوالی قرغه ولایت لغمان» در زندان پلچرخی بر اثر بیماری و بی توجهی به شهادت رسیده است.
نامبرده از مدت زیادی بیمار بود، اما از سوی مسئولان اداره کابل تداوی درست نمی‌شد و نه هم به نزدیکان او اجازه‌ی تداوی داده می‌شد، وی بالاخره شب گذشته روح خود را به خالق حقیقی سپرد و مظلومانه به شهادت رسید.
کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی نسبت وفات مرحوم تاثر عمیق خود را ابراز داشته، به اعضای خانواده و نزدیکان او از عمق قلب تسلیت می‌گوید و برای متوفی جنت فردوس استدعا دارد.
نیز از نهادهای جهانی حقوقی و ادارات بی‌طرف یکبار دیگر می‌خواهد که به وضعیت ناگوار صحی و زندگی زندانیان توجه جدی نموده، و برای جلوگیری از تکرار اینگونه رویدادها نقش سازنده‌ی خود را ایفا نمایند.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی افغانستان
۲۵/۹/۱۴۴۲هـ ق
۱۷/۲/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۵/۷م