اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد شهادت یکتن بندی بیمار در زندان مرکزی پکتیا

در سلسله‌ی وضعیت بد در زندان‌های اداره کابل و شهادت بندی‌ها، یکبار دیگر با تاثر اطلاع حاصل نمودیم که امروز یکتن بندی مریض نصرالله پسر نور احمد و نواسه غلام جیلانی، باشنده‌ی مرکز ولایت پکتیا در زندان مرکزی ولایت مذکور بر اثر بیماری که عائد حالش گردیده بود به شهادت رسیده‌است. این بندی که از […]

در سلسله‌ی وضعیت بد در زندان‌های اداره کابل و شهادت بندی‌ها، یکبار دیگر با تاثر اطلاع حاصل نمودیم که امروز یکتن بندی مریض نصرالله پسر نور احمد و نواسه غلام جیلانی، باشنده‌ی مرکز ولایت پکتیا در زندان مرکزی ولایت مذکور بر اثر بیماری که عائد حالش گردیده بود به شهادت رسیده‌است.
این بندی که از بیماری پیش‌آمده رنج می‌برد، از مسئولان بی‌رحم زندان مکررا تقاضای تداوی نمود، اما متاسفانه هیچ توجهی به او صورت نگرفت و بالاخره به شهادت رسید. انا لله و انا الیه راجعون.
کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی اینگونه بی‌توجهی و عدم تداوی قصدی او را که سبب شهادتش گردید، به جدیت تقبیح نموده، و همچو گذشته یکبار دیگر از نهادهای بشری و ادارات حقوقی جدا می‌خواهد که در باره‌ی وضعیت بندی‌های ما احساس مسئولیت نمایند، برای تداوی بندی‌های بیمار دست به‌کار شوند و بر مقامات اداره کابل فشار بیاورند که با بندی‌ها برخورد انسانی داشته‌باشند.
ما برای شهید نامبرده از خداوند متعال جنت الفردوس و برای خانواده و عزیزانش صبر جمیل و اجر جزیل استدعا داریم‌.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۴/۵/۱۴۴۲هـ ق
۲۹/۹/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۱۲/۱۹م