اعلامیه کمیسیون امور زندانیان به‌مناسبت وفات یکتن بندی در زندان مرکزی کنر

با تاثر اطلاع حاصل نمودیم که یکتن بندی در زندان مرکزی ولایت کنر که از مدت زیادی بیمار بود، وفات نموده است. این بندی نورزمان پسر رضاخان باشنده مزاردره ولسوالی نورگل ولایت کنر بود. وی از مدت زیادی از بیماری رنج می‌برد، اما مقامات زندان اداره کابل نه خود شان تداوی درست می‌کردند و نه […]

با تاثر اطلاع حاصل نمودیم که یکتن بندی در زندان مرکزی ولایت کنر که از مدت زیادی بیمار بود، وفات نموده است.
این بندی نورزمان پسر رضاخان باشنده مزاردره ولسوالی نورگل ولایت کنر بود.
وی از مدت زیادی از بیماری رنج می‌برد، اما مقامات زندان اداره کابل نه خود شان تداوی درست می‌کردند و نه هم به ورثای وی اجازه می‌دادند که برای معالجه به‌جای لازم انتقال بدهند. بالاخره بندی نامبرده چاشت دیروز جان باخت. انا لله و انا الیه راجعون
امارت اسلامی بی‌توجهی اداره کابل در مورد این بندی را محکوم نموده، برای متوفی از بارگاه خداوند متعال مغفرت و جنه الفردوس و برای خانواده، عزیزان و متعلقین وی صبر جمیل و اجر جزیل استدعا دارد.
ما یکبار دیگر بر ادارات جهانی بشری و نهادهای حقوقی صدا می‌کنیم که در زندان‌های اداره کابل، بی‌توجهی، ظلم و شکنجه با بندی‌ها جریان دارد، که هرگز قابل تحمل نیست.
باید همه نهادهای بشری و حقوقی درین باره مسئولیت شان را ایفا نمایند، تا برای تداوی بندی‌های بیمار در زندان‌های اداره کابل تدابیر لازم اتخاذ گردد.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۱۲/۵/۱۴۴۲هـ ق
۷/۱۰/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۱۲/۲۷