اعلامیه کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی در مورد وفات یکتن بندی در زندان لشکرگاه

با تاسف خبر به دست آورده ایم که شب گذشته یکتن بندی به نام شیرین پسر عبدالقدوس باشنده ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در زندان لشکرگاه، مرکز ولایت مذکور بر اثر بیماری کرونا وفات نموده است. ما تاثر عمیق خود را در مورد وفات این بندی ابراز می داریم. این چندمین بار که زندانیان در […]

با تاسف خبر به دست آورده ایم که شب گذشته یکتن بندی به نام شیرین پسر عبدالقدوس باشنده ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در زندان لشکرگاه، مرکز ولایت مذکور بر اثر بیماری کرونا وفات نموده است.
ما تاثر عمیق خود را در مورد وفات این بندی ابراز می داریم. این چندمین بار که زندانیان در زندان های مختلف اداره کابل بر اثر بیماری کرونا جان می بازند.
کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی به شمول صلیب سرخ و سازمان های جهانی بشری، جهت های مختلف را چند بار در جریان گذاشته است که شیوع بیماری کرونا در زندان های اداره کابل قابل نگرانی است، که باید برای صحت و حفاظت وقایوی بندی ها گام های جدی برداشته شود و یا اجازه داده شود که عزیزان بندی ها دست به کار شوند و عزیزان خود را تداوی کنند.
اما تا اکنون درین مورد گام های مؤثری برداشته نشده، که سبب اینگونه رویدادهای تلخ می گردد. ما یکبار دیگر بر تمام جهت های یاد شده صدا می کنیم که به وضعیت ناگوار بندی ها در زندان های اداره کابل متوجه شوید، تا از رویدادهای بدتری جلوگیری شود.

کمیسیون امور زندانیان
امارت اسلامی
۱۸/۱۰/۱۴۴۱هـ ق
۲۱/۳/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۱۰م