اعلامیه شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان در مورد آغاز عملیات بهاری ” عمری “

شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان تاریخ  ــــــــــــ    ۱۴۳۷هـق رجب المرجب /۵      اعلامیه شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان در مورد آغاز عملیات بهاری ” عمری “ الحمد لله قاصمِ الجبابره قهرًا، وکاسِر الأکاسره کسرًا، وواعدِ عباده المؤمنین مِن لدنه نصرًا، نحمده سبحانه له العلوّ المطلَق قَدرًا وقهرًا،ونشهد أن لا إلهَ إلا الله وحده لا شریک له […]

شورای رهبری

امارت اسلامی افغانستان

تاریخ  ــــــــــــ    ۱۴۳۷هـق رجب المرجب /۵     

اعلامیه شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان در مورد آغاز عملیات بهاری ” عمری “

الحمد لله قاصمِ الجبابره قهرًا، وکاسِر الأکاسره کسرًا، وواعدِ عباده المؤمنین مِن لدنه نصرًا، نحمده سبحانه له العلوّ المطلَق قَدرًا وقهرًا،ونشهد أن لا إلهَ إلا الله وحده لا شریک له ونشهد أنَّ سیدنا ونبیَّنا محمّدًا عبد الله ورسوله ، صلى الله وسلّم وبارک علیه، وعلى آلِه وأصحابه الحائزین فضلاً والطیِّبین ذکرًا، والتابعین ومَن تبعهم بإحسان إلى یوم الدین، وسلّم تسلیمًا کثیرًا. وبعد: قال الله تبارک و تعالی : یاایهاالنبی جاهد الکفار والمنافقین واغلظ علیهم ومأواهم جهنم و بئس المصیر( ۹ ) التحریم

جهاد مسلح امارت اسلامی بر خلاف اشغال امریکایی ، چهارده سال را پشت سر گذاشته است و اینک سال پانزدهم آن جریان دارد . جهاد در مقابل لشکر کفری و غاصب ، یک فریضه الهی بر گردن ما است و برای اعادۀ نظام اسلامی و جهت به دست آوردن استقلال ملت مسلمان یک وظیفه محتوم و لازمی است .

از آنجائیکه با فرا رسیدن بهار، بار دیگر وقت تجدید ارادۀ جهادی و عملیات فرا رسیده است ، رهبری امارت اسلامی افغانستان عملیات بهاری جدید را به نام اولین موسس و بانی امارت اسلامی جناب مرحوم امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله تفاؤلا به نام ” عملیات عمری ” نام گذاری و اعلان می نماید .

همچنانکه در تحت قیادت امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله تعالی ۹۵% خاک کشور از شر ، فساد و ظلم پاک گردید ، فسادگران و مفسدین نابود شدند و بعد از آن بسیاری از لشکرهای متجاوز کشورهای اشغالگر بوسیله جهاد شکست خورده و مجبور به فرار شدند و در تاریخ اسلامی ، کارنامه های پر افتخار زیادی به ثبت رسید، از الله تعالی امید داریم که در جریان عملیات ” عمری ” که مسمی به نام مبارک امیرالمومنین مرحوم است نیز کشور از شر کفار ، بقایای شان ، اختطافگران ، بغات و دیگر مفسدین بطور کامل پاک گردد .

عملیات عمری امروز بتاریخ ۵ ماه رجب سال ۱۴۳۷ هجری قمری مطابق با ۲۴ ماه حمل سال ۱۳۹۵ هجری شمسی که مصادف است با ۱۲ ماه اپریل سال ۲۰۱۶ میلادی از صبح ساعت ۵ بامداد در تمام کشور آغاز گردید .

چونکه تاریخ ۵ رجب سال ۱۵ هجری ( که برابر است با روز آغاز عملیات بهاری عمری ) روز جنگ تاریخی یرموک با کفار غربی در زمان خلافت حضرت عمر فاروق رضی الله تعالی عنه و فتح بزرگ مسلمانان و روز شکست عبرتناک کفار است ، از الله تعالی امید داریم که امسال ” عملیات عمری ” را نیز برای اشغالگران کافر و اجیران شان شکست سرتاسری و ضرب کاری ثابت نماید.

عملیات عمری که با ابتکار رهبری امارت اسلامی ، مسئولین کمیسیون نظامی و متخصصین امور جنگی ، در طول ۳ ماه گذشته طرح گردیده است ، در آن بیشترین ترکیز به این شده است که دشمن در تمام کشور بصورت تهاجمی تحت حملات قرار گیرد ، عملیات استشهادی و نفوذی ، مناطق حساس و محفوظ دشمن را بلرزاند و تمام مقامات مضر با حملات چریکی مورد حمله قرار گیرند و با استفاده از هر وسیله ممکن و مشروع ، تلاش صورت می گیرد که دشمن مورد هدف قرار گرفته و از بین برود و تا باداران خارجی و اجیران مسلح داخلی شان در جنگ خسته کننده و روحیه شکن گرفتار شده و مجبور به ترک مناطق شوند و با استحکام امنیت در مناطق مفتوحه ، زمینه برای زندگی بهتر ملت مساعد گردد .

با آغا ” عملیات عمری ”  علمای کرام ، متنفذین قومی و مسئولین امارت اسلامی از طریق دعوت و تفاهم در تمام کشور تلاش خواهند کرد که افراد موجود در صفوف دشمن را به ترک مخالفت با نظام اسلامی و یکجا شدن با مجاهدین دعوت نمایند تا از ناکامی دنیا و آخرت نجات یافته و بجای ایستاد شدن با کفار ، با ملت مسلمان و مجاهد خویش ایستاد شوند .

در عملیات عمری ، به مجاهدین امارت اسلامی هدایات جدی شده است که عملیات خود را بطوری تنظیم نمایند که به حفاظت از مردم ملکی و تاسیسات عام المنفعه توجه خصوصی صورت بگیرد .

در نتیجۀ ” عملیات عمری ” کدام منطقه ، قریه و شهر که به کنترل مجاهدین امارت اسلامی در می آید ، امارت اسلامی به حفاظت از سر و مال مردم آنجا متعهد است و این را مسئولیت خویش می داند؛ به همین خاطر عموم ملت افغان ، خصوصا کدرهای علمی و مسلکی و افراد دارای سرمایه از تبلیغات دشمن فریب نخورند و نه هم از مجاهدین احساس خطر بکنند . همچنین چونکه هدف از جهاد ما ، کمک به مظلومان و مستضعفین است ، در جریان ” عملیات عمری  ” به آزادی زندانیان و نجات اسیران توجه خصوصی صورت خواهد گرفت .

امارت اسلامی افغانستان از تمام مجاهدین و عموم ملت می خواهد که همانند عملیات کامیاب و پر افتخار ” عزم  ”  سال گذشته ، در راه اجراء و موفق نمودن ” عملیات عمری  ” نیز با اخلاص کامل ، همت و مورال بلند سهیم شوند تا با نصرت و مرحمت الله متعال این عملیات جهادی آخرین ضرب کاری بر جمجمۀ کافران و حامیان شان ثابت شود و کشور ما از اشغال شان نجات یابد . و ما ذالک علی الله بعزیز

شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷ هق /رجب المرجب ۵

۱۳۹۵ هـش /حمل ۲۴

۲۰۱۶/۴/۱۲ م