اعلامیه خانوادۀ حضرت امیرالمومنین در مورد تحریر تاریخ جهادی ایشان

تاریخ یگانه وسیلۀ تحفظ کارنامه های یک جامعۀ و شخصیت های آن است . تاریخ ذریعۀ اساسی برای جاودانه ساختن شخصیت های برجستۀ هر جامعه و کارنامه های آنان است . همین تاریخ است که جریانات ماضی را با زبان خاموش برای ما بیان می کند ، لذا بر ما است که برای آگاه نمودن […]

تاریخ یگانه وسیلۀ تحفظ کارنامه های یک جامعۀ و شخصیت های آن است .

تاریخ ذریعۀ اساسی برای جاودانه ساختن شخصیت های برجستۀ هر جامعه و کارنامه های آنان است .

همین تاریخ است که جریانات ماضی را با زبان خاموش برای ما بیان می کند ، لذا بر ما است که برای آگاه نمودن نسل های آینده خود ، جریانات معاصر خود را به حافظه تاریخ بسپاریم .

ملت های بیدار، تاریخ خویش را با کردار های مثبت خود زنده نگاه می دارند و تاریخ ملت های محکوم نیز توسط مستعمرین با محکومیت نوشته می شود .

از روی همین اهمیت تاریخی و ضرورت ناگزیر ، خاندان موسس امارت اسلامی جناب عالیقدر ملا محمد عمر ( مجاهد ) رحمه الله تعالی و متعلقین نزدیک ایشان در نظر دارند که در مورد زندگی جهادی ایشان و مواقف ایشان را در مورد واقعات مهم امارت اسلامی افغانستان و در مورد رهبری مقاومت جهادی ایشان در مقابل اشغالگران خارجی با امانت داری کامل و با مسئولیت تام تفصیلا بنویسند .

لذا برادران نویسنده و دیگر جهات صحافتی که بر مبنای خلوص نیت و محبت خویش با امیرالمومنین ملا محمد عمر ( مجاهد ) رحمه الله در مورد زندگانی جهادی ایشان در حال جمع آوری تاریخ هستند و با اینکه ارادۀ نوشتن دارند ، ما با احترام زیاد و تقدیر از آنان خواهانیم که دراین مورد همکاری شان را ما شریک سازند و بطور شخصی و فردی از نوشتن خود داری نمایند .

زیراکه خاندان حضرت امیرالمومنین ، واقعات زندگی جهادی ایشان و در شرائط بسیار سخت رهبری جهاد در مقابل اشغالگران خارجی را یک امانت بزرگ می داند و خود را در مقابل رساندن این امانت سترگ به ملت مسئول و از همه مستحق تر می داند .

خانوادۀ و متعلقین حضرت امیرالمومنین اراده دارند که در این مورد تمام واقعات را با امانت داری کامل و با مسئولیت تام ، بطور مستند و تفصیلی جمع نموده و سپس بطور کتابی آن را چاپ نمایند و به ملت مؤمن و مجاهد خویش و به تمام مسلمانان آن را تقدیم نمایند .

ومن الله التوفیق.

الحاج ملا عبدالمنان آخند برادر امیر المومنین و فرزند ایشان جناب مولوی محمد یعقوب ( مجاهد )

۱۲/ ۶/ ۱۴۳۷ هق

۱/ ۱۲/ ۱۳۹۴ هش