اعلامیه امارت اسلامی در مورد وضعیت وخیم زندانیان در زندان های اداره کابل

چنانکه بیماری کرونا داخل زندان های اداره کابل شده و از سوی خود آن ها تائید شده است که ۴۶ تن زندانیان به این بیماری مبتلا شده اند، امارت اسلامی درین مورد نگرانی عمیق خود را ابراز می دارد. ما از پیش خبر داده بودیم که وضعیت زندانیان در زندان های اداره کابل وخیم است، […]

چنانکه بیماری کرونا داخل زندان های اداره کابل شده و از سوی خود آن ها تائید شده است که ۴۶ تن زندانیان به این بیماری مبتلا شده اند، امارت اسلامی درین مورد نگرانی عمیق خود را ابراز می دارد.
ما از پیش خبر داده بودیم که وضعیت زندانیان در زندان های اداره کابل وخیم است، تراکم بسیار است، مشکلات زیادی در بخش خوراک، نوشاک و تداوی وجود دارد، و اگر در چنین حالت، بیماری ساری کرونا هم داخل زندان شود، ممکن وضعیت به فاجعه تبدیل شود.
درین مورد، مسئولیت مستقیما به ایالات متحده امریکا راجع می شود که اگر در عملی شدن توافقنامه انجام یافته، از جدیت کار می گرفت، اکنون بر علاوه از رهایی زندانیان، پیشرفت دیگری هم صورت می گرفت و زندانیان با این خطر مواجه نمی شدند.
مسئولین اداره کابل، همچنان سازمان های نام نهاد حقوق بشر و نهادهای مدعی همدردی انسانی، این موضوع را جدی نگرفته، و اوضاع را به این حد حساس رسانیده اند.
امارت اسلامی در مورد صحت زندانیان خود نگرانی جدی دارد و از نهادهای جهانی بشری می خواهد که با این موضوع بشری، تنها برخورد سلیقوی و سیاسی نکنند، بلکه برای نجات زندگی انسان ها، مسئولیت خود را با جدیت ادا کنند.
تمام جهت ها آگاه باشند که اگر خدانخواسته، زندانیان امارت اسلامی تلف شوند، در مورد هر فرد سوال می شود و انتقام شان از دشمن سنگدل گرفته می شود.
امارت اسلامی به زندانیان خود هم سفارش می کند که به خداوند بزرگ توکل نمایند، صبر کنند و تا حد ممکن رهنمودهای صحی را در نظر بگیرند.

امارت اسلامی افغانستان
۱۴۴۱/۹/۶هـ ق
۱۳۹۹/۲/۱۰هـ ش ــ ۲۰۲۰/۴/۲۹م