اعلامیه امارت اسلامی در رابطه به خودارادیت سیاسی مردم مسلمان افغانستان

تصمیم گیری در مورد سرنوشت خود، حق طبیعی مردم افغانستان است. تاریخ ثابت کرده است هرگاه کدام نیرو یا کشور خارجی تلاش کرده، تا این حق مردم مسلمان ما را سلب کرده و بر خلاف ارزش های اسلامی و ملی ما، نظام دلخواه خود را درین جا تحمیل کند، با ناکامی تاریخی مواجه شده است […]

تصمیم گیری در مورد سرنوشت خود، حق طبیعی مردم افغانستان است. تاریخ ثابت کرده است هرگاه کدام نیرو یا کشور خارجی تلاش کرده، تا این حق مردم مسلمان ما را سلب کرده و بر خلاف ارزش های اسلامی و ملی ما، نظام دلخواه خود را درین جا تحمیل کند، با ناکامی تاریخی مواجه شده است و از سوی دیگر مشکلات و فجایع بی شماری را برای افغان ها با خود آورده و همچنان سبب جنگ های طولانی و بربادی کشور ما گردیده است.
بنا برین به خواست جدی ما، در توافقنامه با امریکایی ها تصریح شده است که هیچ کشوری در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کند و افغان ها در فضای آزاد در مورد آینده خود تصمیم می گیرند. حالا وقت آن فرا رسیده است که این اصل پیاده شود. جهت ها و نیروهای دیگر تلاش برای تکرار تجربه های ناکام و نا ممکن در کشور ما را نکنند. مردم مسلمان افغانستان به اختیار خود گذاشته شوند که در مورد آینده شان تصمیم بگیرند، تا ما به اهداف علیای صلح دایمی و وحدت ملی برسیم.

امارت اسلامی افغانستان
۱۸/۷/۱۴۴۱هـ ق
۲۳/۱۲/۱۳۹۸هـ ش ــ ۲۰۲۰/۳/۱۳م