اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت ۱۰۱مین سالروز استرداد استقلال از استعمار بریتانیا

امروز ۲۸ اسد، آن روز پر افتخار در تاریخ کشور و ملت ما است که ۱۰۱ سال قبل در همین روز، ملت غیور و مجاهد افغانستان به نصرت الهی آزادی و استقلال خود را از استعمار بریتانیایی پس گرفت و نیروی بزرگ استعماری قرن نزدهم و بیستم را به این وادار ساخت که آزادی این […]

امروز ۲۸ اسد، آن روز پر افتخار در تاریخ کشور و ملت ما است که ۱۰۱ سال قبل در همین روز، ملت غیور و مجاهد افغانستان به نصرت الهی آزادی و استقلال خود را از استعمار بریتانیایی پس گرفت و نیروی بزرگ استعماری قرن نزدهم و بیستم را به این وادار ساخت که آزادی این کشور و ملت را به رسمیت بشناسد.
امارت اسلامی در حالی که گرفتن آزادی از استعمار انگلیس را به ملت خود تبریک می گوید، مبارزه جهادی امروزی را که به آستانه کامیابی رسیده است، نیز افتخار بزرگ تاریخی می داند.
چنانکه نیاکان ما به حربه های دشمن اشغالگر جواب بر وقت و مناسب داده اند، ما نیز برای رسیدن به استقلال و قیام نظام خالص اسلامی در کشور، تاحد توان به مبارزه همه جانبه خود دوام می دهیم و به کسی اجازه نمی دهیم که در راستای رسیدن به این آرمان والا و مقدس ما، حائل واقع شود. ان شاء الله
امروز که ما یکبار دیگر در آستانه آزادی و استقلال قرار داریم، بر تمام جهت های داخلی صدا می کنیم که آرمان ها و خواسته های حقیقی ملت را در نظر داشته باشند، از داعیه آزادی خواهی و استقلال حمایت کنند و این ملت رنج دیده را از تحمل تکالیف نجات دهند.
از جامعه جهانی به خصوص کشورهای منطقه امیدواریم که در قضیه افغانستان، با ملت این کشور در راستای پس گیری استقلال و رسیدن به اهداف مشروع شان کمک نمایند. ما یقین داریم که این کار، از لحاظ اقتصادی و امنیتی به نفع همه می باشد. ان شاء الله تعالی.

امارت اسلامی افغانستان
۲۸/۱۲/۱۴۴۱هـ ق
۲۸/۵/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۸/۱۸م