اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت روزهای تاریخی هفت و هشت ثور

به تاریخ ۷ ثور ۱۳۵۷ شمسی، چند تن چهره های بیگانه پرور و پروریده به مفکوره کمونیستی، برای سپردن افغانستان به اتحاد شوروی سابق و منحرف ساختن آن از مسیر پاکش، تلاش کردند. ملت تهیدست ما با آن ها دلیرانه مقابله کردند، زخم ها، زندان ها و شکنجه ها را متقبل شدند، هجرت ها و […]

به تاریخ ۷ ثور ۱۳۵۷ شمسی، چند تن چهره های بیگانه پرور و پروریده به مفکوره کمونیستی، برای سپردن افغانستان به اتحاد شوروی سابق و منحرف ساختن آن از مسیر پاکش، تلاش کردند.

ملت تهیدست ما با آن ها دلیرانه مقابله کردند، زخم ها، زندان ها و شکنجه ها را متقبل شدند، هجرت ها و در به دری ها را تحمل نمودند و بالاخره اهداف و آرمان های شوم اتحاد شوروی و طرفداران آن ها را نقش بر آب ساخته جهان را از شر آنان نجات دادند.

کودتای ۷ ثور و سپس تهاجم شوروی عینا همانند تهاجم امروزی امریکا بود، که باز هم مردم مجاهد و دلیر افغانستان، نزده سال در زیر چتر امارت اسلامی در برابر آن جهاد کردند، شهید و زخمی شدند، زندان ها از آنها پر شد، اما کشور خود را به آن ها واگذار نکردند. با تحمل تکالیف فراوان، از فکر مقدس اسلامی و کشور شان دفاع نمودند و بالاخره اینک امریکا را نیز همچون شوروی ها از رسیدن به اهداف شوم شان در افغانستان، دست بردار ساختند.

همچنان ۸ ثور ۱۳۷۱ شمسی، روز پر افتخار در تاریخ کشور ما است، که جهاد در برابر کمونیزم کامیاب شد و بر قربانی های ملت مسلمان افغانستان، ثمره فتح مرتب گردید.

آن تکالیف گوناگون و قربانی های بی نظیری را که ملت غیور افغانستان، در برابر اتحاد شوروی، در راستای دفاع از دین و میهن متقبل شدند، شایان آن بی پروایی و بی باکی نبود که در برابر آن صورت گرفت. آن آرمان های بزرگ، قابل این نبود که قربانی رقابت های تنظیمی و خواهشات شوم قدرت طلبی گردد.

امروز هم ملت مجاهد افغانستان از برکت تکالیف و قربانی های بی مثل خود، در آستانه استقلال و آزادی قرار دارد، که حراست از آرمان های آن مواظبت، توجه و عزم قوی می خواهد.

توافقنامه انجام شده با امریکا به هدف حل معضل افغانستان، فرصت خوبی است که باید با جدیت عملی شود.

جهت امریکایی و اداره کابل باید در راستای تطبیق توافقنامه موانع ایجاد نکنند. همچنان همه جهت های دخیل از بسیار دقت کار گیرند، تا آرمان های بزرگ مردم افغانستان، همانند پس از ۸ ثور، بار دیگر به خاک یکسان نشود.

امارت اسلامی چنانکه بر جهاد چهارده ساله افغان ها به هدف گرفتن آزادی از اتحاد شوروی و نفاذ نظام اسلامی، افتخار می نماید و به ملت مسلمان خود تبریکی می گوید، همچنان رسیدن جهاد کنونی به آستانه پیروزی را افتخار ملت دلیر خود می پندارد. نیز خود را برای حفاظت از اهداف بزرگ و پاک شهداء، معیوبین، بیوه زنان و یتیمان تمام مبارزات گذشته، متعهد می داند.
امارت اسلامی برای کسی اجازه نمی دهد که ثمره جهاد امروزی را مثل پس از پیروزی ۸ ثور، با خطر و تهدید مواجه سازد. ان شاء الله تعالی.

امارت اسلامی افغانستان
۳/۹/۱۴۴۱هـ ق
۷/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۴/۲۶م