اعلامیهء امارت اسلامی بمناسبت۹۷ سال  استرداد استقلال از استعمار انگلیس

۲۸اسد روز استرداد استقلال افغانستان است، در این روز ملت افغان آزادی کشور را از استعمار بریتانیای کبیر بدست آورد. یک صده قبل هنگامیکه افغانستان زیر اشغال غیر مستقیم استعمار انگلیس بود و همانند امروز اختیارات سیاسی، پالیسی داخلی و خارجی و اختیارات دیگر از سوی اشغالگران بریتانوی اشغال شده بود، در سال ۱۲۹۸ شمسی […]

۲۸اسد روز استرداد استقلال افغانستان است، در این روز ملت افغان آزادی کشور را از استعمار بریتانیای کبیر بدست آورد.

یک صده قبل هنگامیکه افغانستان زیر اشغال غیر مستقیم استعمار انگلیس بود و همانند امروز اختیارات سیاسی، پالیسی داخلی و خارجی و اختیارات دیگر از سوی اشغالگران بریتانوی اشغال شده بود، در سال ۱۲۹۸ شمسی ملت مجاهد افغانستان برای بازگرداندن استقلال خود جهاد مسلحانه را آغاز کرد و در چهار جبهات قندهار، پکتیا، ننگرهار و کنر نورستان با استعمارگران انگلیسی جنگیدند که در نتیجهء جهاد پیروزمندانه استعمار انگلیس را شکست داده و آنان را مجبور به رسمیت شناختن استقلال افغانستان کردند. تا اینکه در ۲۸ اسد سال ۱۲۹۸ بحیث یک کشور مستقل اعلام و از هرگونه اشغال پنهان و آشکار استعمار انگلیس نجات یافت.

بمناسبت این روز بزرگ قربانی ها، استقلال و آزادی، امارت اسلامی افغانستان به ملت مجاهد و آزادی خواه خود از صمیم قلب تبریکی میگوید.

همانگونه که کشور در نتیجهء تقدیم قربانی های تاریخی از استعمار انگلیس و پس از آن از اشغال روس نجات یافت؛ به همچنان امیدواریم که اینبار نیز از آمریکایی ها و متحالفین اشغالگر آنان در نتیجهء نصرت الهی استقلال و آزادی را بدست آوریم.

اگر از یکسو به وضعیت جاری کشور بنگریم، جای بسیار تاسف است که روز آزادی کشور عزیز را در حالی استقبال می کنیم که کشور یکبار دیگر تحت تجاوز و اشغال، اشغالگر جهانخوار قرار دارد؛ اما از سوی دیگر جای شکر و حمد است که ملت غیور و باشهامت افغان فرزندان همان ملت ۹۷ سال پیش است، همان ایمان و احساس استقلال طلبی در آنها وجود دارد که بر مبنای ایمان محکم و فطرت استقلال طلبی خود، با دست خالی بر خلاف اشغالگران جهانی جهاد را اغاز کرده اند و نتیجه اش اینست که آمریکا بمانند متجازین پیشین با شکست و رسوایی مواجه شده است، هزاران عسکرش کشته شده، اقتصادش به زانو در آمده و حیثیت جهانی اش شدیدا صدمه دیده است.

امارت اسلامی با استفاده از فرصت تجلیل روز استرداد استقلال، بر آن عده از چهره های افغان نما که با اشغالگران در اشغال کشور و سرزمین اسلامی خود همکاری می کنند و در کنار آنان ایستاده اند، اعلام می دارد که دیگر از وارد کردن مفکورهء اسلام ستیزی و بیگانه پرستی در افغانستان خودداری کنند، کمک بااشغالگران را ترک گویند، از شکست و حالت شرمسار کمونیست ها درس عبرت بگیرند، دیگر با ملت و دین خود خیانت و جفا نکنند و همراه و همگام با ملت مجاهد خود در راه قیام نظام اسلامی و کسب آزادی بایستند.

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۱۱/۱۴هـ ق

۱۳۹۵/۵/۲۷هـ ش ـــ ۲۰۱۶/۸/۱۷م